پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت 56 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض آبیاری تحت فشار در چهاردانگه

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش چهاردانگه ساری در روستای قلعه سر بر توسعه باغات در زمین های شیبدار با توجه به ارزش افزوده و درآمد اقتصادی بیشتر تأکید کرد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور در جلسه بررسی مسایل و مشکلات بخش چهاردانگه ساری در روستای محروم قلعه سر اظهار داشت: به شرط تأمین آب در زمین های منطقه، تجهیز، انتقال آب و احداث باغ با نهال یارانه دار، به ازای هر هکتار مبلغ 56 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض آبیاری تحت فشار پرداخت خواهد شد و هیچ محدودیتی در ارائه این تسهیلات وجود ندارد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به امکان احداث آب بندان، سردهنه و سدهای کوچک در منطقه، خواستار بررسی، تحقیقات و مطالعات لازم توسط شرکت آب منطقه ای مازندران شد.

 

وی توسعه باغات در زمین های شیبدار و تحویل نهال رایگان به هر میزان را به شرط تأمین آب در منطقه مورد تأکید قرار داد و افزود: دوره های آموزشی ترویجی به تشخیص مرکز جهاد کشاورزی در این منطقه برگزار خواهد شد.

 

حیدرپور به استخدام ناظرین تا بهمن 93 هم اشاره کرد و گفت: این کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی سطح استان مستقر شده و بخشی از نیازهای فنی بهره برداران را پاسخگو خواهند بود.

 

وی اظهار داشت: به شرکت های تعاونی که در این منطقه با اولویت گاو شیری تأسیس شوند از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات یکصد میلیون تومانی پرداخت خواهد شد.

 

حیدرپور از بهره بالای بانکی در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: این امر نه تنها به افزایش تولید منجر نخواهد شد بلکه نابودی تولید را نیز به همراه خواهد داشت. وی به تغییر کاربری، محدودیت منابع اعتباری، تغییر الگوی کشت منطقه و کشت زعفران در منطقه اشاره کرد و توضیحاتی را بیان داشت.

 

شایان ذکر است این جلسه با حضور دکتر شجاعی نماینده مردم شریف شهرستان های  ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و … برای بررسی و رفع مشکلات منطقه چهاردانگه در روستای قلعه سر ساری برگزار شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.