پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پرداخت مطالبات کارگران ۲ شرکت تولیدی در سوادکوه

0


به گزارش خبرگزاری فارس  از سوادکوه، هفته گذشته طی گزارشی به مشکلات کارگران دو شرکت تولیدی و پرداخت نشدن مطالبات کارگران شرکت‌های «سبزنگار» و «گل‌سفید» در این رسانه منتشر شد و طی آن فرماندار سوادکوه به لزوم پرداخت مطالبات آنان تا قبل از سال نو و برگزاری جلسه کمیسیون کارگری در این زمینه تاکید کرده بود. (بیشتر اینجا بخوانید)

اما بعد از گذشت چند روز فرماندار سوادکوه در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه از پرداخت مطالبات سه ماهه کارگران ۲ شرکت تولیدی در سوادکوه خبر داد و گفت: مطالبات سه ماهه شرکت‌های «سبزنگار» و «گل‌سفید» مستقر در شهرک صنعتی شورمست سوادکوه روز شنبه ۲۳ اسفندماه پرداخت شده است.

به گزارش فارس، کلنگ احداث کارخانه «سبزنگار» و «گل‌سفید البرز» با چند سوله بزرگ در شهرک صنعتی شورمست سوادکوه در سال ۱۳۸۳ بر زمین زده شد و در سال ۱۳۹۲ با هدف روغن‌کشی از دانه‌های روغنی و تصفیه و بسته‌بندی انواع روغن‌ها به بهره‌برداری رسید.

تا اواخر سال ۱۳۸۸ وضعیت خوبی را در کارخانه شاهد بودیم که با ورود مدیریت جدید و حضور یک مدعی خریدار کارخانه وضعیت دگرگون شد و دو پرونده عرضه خارج از شبکه کنجاله سویای این کارخانه در دادگاه انقلاب استان با عنوان اخلال در نظام اقتصادی در حال بررسی است و بدهکاری ۷۰ میلیارد تومانی به بانک و مطالبات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی کارگران در سال ۱۳۹۹ خروجی مدیریت نامناسب و سواستفاده های احتمالی بود.

تلاش و‌ پیگیری فرماندار سوادکوه برای پرداخت بخش مهمی از مطالبات کارگری در آستانه سال نو، اقدامی ارزشمند و شایسته درخور است و متولیان منافع کارگری برای پرداخت حقوق اسفند‌ماه و بیمه سه ماهه باقی‌مانده کارگران و مهم‌تر از آن تثبیت اشتغال این کارخانه‌های مورد انتظار است.
 

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.