پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایان فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر / خبر خوش برای صیادان در راه است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: باتوجه به دو مرحله تمدید فصل صید که از سوی کمیته صید سازمان شیلات ایران انجام شد، فصل صید ماهی‌های استخوانی ۳۱ فروردین ماه امسال به پایان رسید.

وی گفت: میزان کل صید ماهی‌های استخوانی از دریای مازندران یک‌هزار و ۸۳۳ تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۱ درصد کاهش داشت.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: ارزش اقتصادی این میزان ماهی‌های صید شده با توجه به افزایش قیمت ماهی‌ ۴۶ درصد افزایش یافت.

این مسؤول در بحث سرانه صید هر تعاونی پره، اضافه کرد: در این زمینه نیز شاهد کاهش ۲۸درصدی صید بودیم.

اسحاقی درباره میزان ماهیان صید شده، یادآور شد: از بین میزان ماهی‌های صید شده، ۶۲ درصد ماهی سفید، ۲۵ درصد ماهی کفال و ۱۳ درصد ماهی کپور بوده است.

وی تصریح کرد: از ۱۶ تا ۳۱ فروردین ماه که فصل صید تمدید شد میزان کل صید ۱۵۱ تن بوده که چهار درصد  تمدید زمان صید میزان کاهش را کم کرد و کاهش صید از ۳۵ درصد به ۳۱ درصد رسید.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به مازندران در ارتباط با صیادان زحمت‌کش پره استان، تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم و تخصیص اعتبار مورد نظر یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه صیادی پره استان شامل تعدیل، تثبیت و ماندگاری شغل صیادی رفع خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه عوامل زیادی در کاهش صید دخیل هستند، اظهار کرد: رودخانه‌های شاخص شیلاتی، مصب رودخانه‌های مختلفی که از بالادست به دریا می‌ریزند، آلاینده‌های ‌زیست‌محیطی و همچنین تورها و صیادان غیرمجاز مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کاهش صید بوده است.

اسحاقی در پایان گفت: با تمهیداتی از جمله صید ماهی‌های مولد، کمک به تکثیر طبیعی، بحث شیل‌گذاری و تکثیر و بازسازی در دو مرکز استراتژیک که در دستور کار قرار دارد، بتوانیم این کاهش صید را جبران کنیم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.