پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پایانه های صادرات کشاورزی مازندران در دست ساخت است

0

به گزارش خبرنگار مهر، کامران اصغری ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اشتغال روستایی در قائمشهر افزود: وضعیت اقلیمی استان مازندران راه اندازی کسب و کار در حوزه گل و گیاه و انواع میوه را تسهیل کرده است.

وی افزود: روستاهای استان مازندران دارای مزیت‌های بسیاری هستند و به همین دلیل جوانان و فارغ التحصیلان روستایی نباید دغدغه اشتغال را داشته باشند.

اصغری با اشاره به طرح نمونه ایجاد گلخانه‌های لیموترش در روستای خرما کلای شهرستان قائمشهر افزود: ایجاد گلخانه‌های تولید لیمو ترش در این روستا وضعیت مطلوب اقتصادی و اشتغال را برای مردم این روستا فراهم کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین تفاهم نامه منعقده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید تاکنون تعداد ۴۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس تولید لیموترش و ۱۲۰ واحد گلخانه تولید گل و گیاه در این روستا احداث شده است و تعدادی نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: موفقیت در این طرح موجب شده این اداره کل به دنبال توسعه این الگوی موفق در سطح روستاهای استان با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های مرتبط باشد.

اصغری بیان کرد: در مرحله اول بحث آموزش به علاقه مندان احداث گلخانه و فعالیت‌های مرتبط با آن در روستاهای استان را با حمایت گلخانه داران روستای خرماکلا دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات مناسب به متقاضیان واقعی این طرح‌ها برای اقدام مشابه در روستاهای استان نیز مرحله بعدی این اقدام است که با کمک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: وجود و تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار نیز نگرانی‌های مربوط به بازار این محصولات را برطرف خواهد کرد.
 

کد خبر 5061417
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.