پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پارک علم و فناوری مازندران در کنترل و مبارزه با ویروس کرونا

0

ایسنا/مازندران سه شرکت دانش‌ بنیان مازندران با حمایت، پیگیری و تسهیلات ویژه پارک علم وفناوری مازندران، تولید انبوه دستگاه و مواد ضد عفونی‌ کننده را برای مقابله با کرونا ویروس و بر حسب نیاز استان آغاز کردند.

کرونا ویروس که توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) با نام علمی کووید ۱۹ شناخته می‌شود و در همین مدت بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۴۵ نفر  را مبتلا کرده است.

برای مقابله با این ویروس که سرعت انتقال آن بسیار بالاست؛ نیاز به عزم عمومی مورد تاکید است و همگان در هر قشری باید نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری شود.

در بین مبتلایان افراد عادی تا کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی دیده می‌شوند بنابراین شوخی‌گرفتن این موضوع به صلاح نظام سلامت و افراد جامعه نیست.

سه تا از شرکت‌های فناور و دانش‌ بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران با توجه به نیاز کشور به دستگاه‌ها و محصولاتی که در کاهش مبتلایان و پیشگیری از کرونا ویروس نقش دارند؛ با حمایت پارک علم و فناوری و مجوزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دریافت کرده‌اند، دست به کار شدند و تولیدات خود را افزایش دادند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

یکی از آن‌ها ضدعفونی کننده دست و سطوح با پایه گیاهی می‌باشد که به‌علت استفاده از فرمولاسیون موجود دست‌ها پس از استفاده خشک نمی‌شوند، کاربرد وسیع الطیف علیه میکروب‌ها شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها دارد.

عملکرد این محصول با دارا بودن اکتیویته بالا و تاثیر برروی سلول‌های میکروبی می‌تواند بافت غشای سلولی میکروب‌ها را از بین ببرد.

از دیگر محصولات این شرکت محلول ضد عفونی ‌کننده میوه و سبزیجات با پایه “گیاهی‌پوشان” است، این محصول یک ضد قارچ و ضد باکتری با پایه گیاهی متشکل از عصاره‌های گیاهی‌ست که توسط شرکت دانش بنیان “پوشش حیات سبز” تولید می‌شود.

همچنین دستگاه ضدعفونی و استریل اتاق عمل نیز توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مازندران تولیدات خود را افزایش داده است، این دستگاه قابلیت استریل وسایل آزمایشگاهی و پزشکی، ضدعفونی ملحفه‌ و البسه بیماران، کاهش بیماری‌ها و حذف مواد شیمیایی، کنترل میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا نظیر قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها را دارد.

کاهش بو و گازهای آلی در هوای بیمارستان و سرویس‌های بهداشتی، تولید آب خالص برای مصارف دارویی و آزمایشگاهی، تصفیه زباله‌های بیمارستانی و تصفیه پساب بیمارستانی، اکسیژن فعال بعد از واکنش به اکسیژن تبدیل شده، افزایش اکسیژن و بهبود کیفیت هوا و ضدعفونی بالش و ملحفه در هتل‌ها از دیگر قابلیت‌های این دستگاه است.

محصول دیگر، ژل الکلی نام دارد که برای ضد عفونی دست، ضد عفونی تمامی وسایل تجهیزات اعم از درب‌ها، دستگیره، کامپیوتر و موبایل است.

این محلول همچنین ضدعفونی کننده محوطه‌ها و فضاهای عمومی از قبیل فضای داخلی اماکن عمومی به‎ویژه سازمان‌ها و ادارات، کارخانجات، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، قطار و فرودگاه‌ها داخل متروها و اتوبوس‌ها و هواپیماها است.

ظرفیت تولید این محلول روزانه (در حال حاضر) ۵ تن ژل الکلی در حجم‌های ۲۵۰ میلی‌لیتری، ۱ لیتری و ۴ لیتری است، ۵ تن نیز محلول الکلی در حجم‌های ۱ و ۴ و ۱۰ و ۲۰ و ۲۲۰ لیتری و ۳۰ تن نیز محلول ضد عفونی‌کننده محوطه است.

این محصولات که با حمایت و تسهیلات ویژه پارک علم و فناوری مازندران به مرحله عملیاتی رسیده‌اند، که در هفته آینده تولیدصنعتی خواهند داشت تا بخشی از مشکلات جامعه در بحث ویروس کرونا را مرتفع کنند؛ ضمن اینکه مجوزهای مورد نظر صادر شد تا تولید انبوه داشته باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.