پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع ۵ مورد حریق در روزهای نخست سال ۱۴۰۰

0


ذکریایی امروز درباره وقوع حریق در جنگل‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون پنج مورد حریق در جنگل‌های استان رخ داده است.

وی گفت: امروز نیز بک مورد حریق در آمل گزارش شد که خیلی زود مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی و گرما و وزش بادهای گرم، بیان کرد: در همین راستا نیروهای یگان درحالت آماده‌باش قرار گرفتند و باتوجه به نوروز ۷۰ درصد نیروها در قالب اماده‌باش هستند.

ذکریایی اضافه کرد: باتوجه به گرم بودن هوا لازم است مردم از حضور در طبیعت خودداری کرده و درصورت حضور از روشن کردن آتش پرهیز کنند.

 وی خاطرنشان کرد: از روشن کردن اتش در این روزها باتوجه به وزش باد گرم و گرمای هوا و رطوبت پایین سطح جنگل برگ‌ها را به حرکت درآورده که به‌صورت مواد آتش‌زا در سطح جنگل پخش می‌شوند پس لازم است مردم از حضور در طبیعت پرهیز کنند .

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: اگر چنانچه مردم شاهد مواردی از تصرف زمین  و قطع درخت و اتش‌سوزی هستند موارد را با تلفن ۱۵۰۴ شبانه‌روزی تماس بگیرند تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.