پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقوع جرائم خشن در مازندران کاهش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرتیپ دوم پاسدار میرمحمود میرفیضی امروز در نشست تخصصی با نمایندگان مردم مازندران در مجلس‌شورای اسلامی با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس و ارائه خدمات مشاوره ای به مردم و مراجعان از مصالحه 85 درصدی مراجعان به مراکز مشاوره و مددکاری استان خبر داد.

وی افزود: حل و فصل اختلافات خانوادگی و آموزش خانواده‌ها و سایر اقشار اجتماعی از مهم‌ترین مولفه‌های کاهش آسیب های اجتماعی بوده که در این راستا مورد توجه قرار گرفته است.

میرفیضی از برقراری 889 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در شش ماهه گذشته خبر داد و گفت: 35 درصد از این تماس‌ها منجر به عملیات شده که بخش عمده ای از این تماس‌ها در حوزه راهنمایی و رانندگی بوده است.

وی با بیان اینکه 150 نوع خدمت از سوی پلیس به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت گردشگری و حجم ترددها به مازندران، این استان نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان به این استان است.

رئیس پلیس مازندران با تاکید بر تعامل سازنده و اثرگذار نمایندگان استان با نیروی انتظامی استان در برقراری امنیت پایداربا تبیین شعار هفته ناجا، گفت: پلیس نماد حاکمیت جمهوری اسلامی است.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: اقتدار پلیس موجب افزایش اعتماد و افزایش مشارکت‌های مردمی، کاهش فاصله با جامعه، دقت در تصمیم‌گیری و در نتیجه مقبولیت و مرجعیت پلیس در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به کاهش جرائم خشن در مازندران گفت: با اجرای طرح تجمیع خطوط 110 که از سال گذشته در استان موفقیت‌های خوبی را در کنترل و کاهش جرائم از جمله سرقت و جرائم خشن در استان شاهد بودیم.

میرفیضی از اجرای طرح پلیس هوشمند و طرح نصب دوربین بر روی البسه پلیس که به صورت پایلوت در استان اجرا شد خبر داد و اذعان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند پلاک خوان برروی خودروهای پلیس راهنمایی از دیگر طرح‌هایی است که در آینده نزدیک در استان به اجرا در خواهد آمد.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.