پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وقتی عدالت در بازدید از مناطق سیل زده رنگ می‌بازد!

مردم منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری که همیشه از دریافت اعتبارات مناسب محروم هستند با طراحی برنامه ریزان حضور دادستان و معاون رییس جمهوردر مازندران محرومیت دیگر در سابقه محروم ماندن منطقه ثبت شد و سیل اخیر درست که مشکلاتی برای مردم منطقه به وجود آورد ولی برگ دیگر از ناعدالتی مسئولان به مردم را رو کرد تا مردم بدانند که عدالت امر مغفول مانده حتی در بازدید مسئولان برای مردم منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از اصلاح نيوز / عادل روحي، این روزها قهر طبیعت که ناشی از دست‌اندازی بشر به محیط زیست ایجاد شد زندگی مردم حاشیه نشینان رودخانه های مازندران را به مرز نابودی کشاند.

 

بارش باران در هفته گذشته در مازندران به ویژه در بخش مرکزی استان نشان از ناتوانی برنامه ریزان در کنترل و جمع ‌آوری آبهای سطحی استان مازندران دارد. سیل بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی بالادست شهرستان ساری را تخریب کرد، قهر طبیعت در ماه‌های اخیر در منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری جاری شد و خسارت های متعددی به مردم این منطقه و حاشیه نشینان این بخش محروم استان مازندران وارد کرد.

 

در سیلی که در منطقه نرم‌آب دو سر جاری شد بسیاری از زمین‌های شالیزاری این منطقه را از 50 تا 100 درصد تخریب کرد. آمارهای ارائه شده از تخریب سیل توسط مسئولان استانی و شهرستان ساری تایید شد و خود مسئولان در اولین بار، میزان خسارت سیل به این منطقه را 700 میلیون تومان اعلام کردند و اما یک هفته بعد از سیلی که در منطقه چهاردانگه جاری شد، شاهد جاری شدن سیل شدید دیگری در این منطقه بودیم که میزان خسارت آن بیشتر از دفعه قبل بود.

 

با وجود بروز خسارت شدید سیل در این منطقه، میزان خدمات رسانی به مردم مناسب نبود و گلایه های از این بابت وجود دارد. بسیاری از کشاورزان منطقه ،تنها منبع درآمدی آنها زمین‌های کشاورزی است که دچار قهر طبیعت شد و امسال اگر نتوانند اقدام به کشت زمین‌های کشاورزی کنند دچار خسران زیادی می‌شوند. قصه قهر طبیعت و نامهربانی مسئولان شهرستان ساری به مردم منطقه، دوباره در 15 خرداد ماه نیز تکرار شد این بار حجم خسارت سیل بیشتر از دفعه قبل بود و بر تعداد کسانی که دچار خسارت شدند، اضافه شد.

 

ارائه خدمت به مردم تنها در درج خبر در برخی سایت‌های اداری مسئولان خلاصه شد و از خدمات دهی مطلوبی که بارها توسط رسانه‌های دولتی در بوق و کرنا می‌شد، خبر نبود. خدمات رسانی به مردم تنها در حد حرف باقی ماند و صدای مظلوم سیل زده چهارانگه و دودانگه ساری به گوش کسی نرسید.

 

با درج خبر حضور معاون رییس جمهور به مازندران برای بررسی مشکلات سیل، امید در دل مردم منطقه زنده شد که قرار است مسئولی از نزدیک صدای مظلومیت و نارسایی خدمت در منطقه را بشنود تا شاید چاره‌ای برای مردم اندیشیده شود. اما برخی دست اندرکارانی شهرستان ساری ورق حضور مسئولان  را طوری طراحی و برنامه ریزی کردند که فرصت برای حضور معاون رییس جمهور در این منطقه فراهم نشد و از طرفی دیگر نیز شاهد تبعیض در برنامه ریزی دیدار مسئولان در بازدید از مناطق سیل زده مرکز استان بودیم.

 

متاسفانه مدیران ارشد مرکز استان مستقر در فرمانداری ساری با برنامه ریزی، زمینه برای حضور معاون رییس جمهور در تنها یک روستای خاص را فراهم کرد. اینکه مردم روستای مِرمِت نیز در تقسیم اعتبارت و محرومیت مشکلاتی دارند بر هیچ فردی پوشیده نیست، ولی حضور مسئول ارشد شهرستان ساری نقطه قوتی برای مردم مرمت است، اما مردم منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری که همیشه از دریافت اعتبارات مناسب محروم هستند با طراحی برنامه ریزان حضور دادستان و معاون رییس جمهوردر مازندران، محرومیت دیگری در سابقه محروم ماندن منطقه ثبت شد و سیل اخیر درست است که مشکلاتی برای مردم منطقه به وجود آورد ولی برگی دیگر از ناعدالتی مسئولان به مردم را رو کرد تا مردم بدانند که عدالت امر مغفول مانده حتی در بازدید مسئولان برای مردم منطقه چهاردانگه و دودانگه ساری است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.