پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر کشور:‌مشکلی در تامین ماکارونی و روغن در داخل وجود ندارد/نظر محیط زیست درباره پتروشیمی میانکاله مهم است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، احمد وحیدی در حاشیه سفر به مازندران جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت ماکارونی اظهار کرد: ماکارونی موجود در بازار بر اساس قیمت سابق آرد عرضه می‌شود، ولی با توجه به افزایش قیمت آرد اگر بنا شد اضافه بر آن قیمت این محصول عرضه شود دولت آن را از طریق تامین یارانه‌ها جبران می‌کند.

وی تاکید کرد: مشکلی در تامین ماکارونی و روغن در داخل وجود ندارد بلکه صادرات غیرقانونی برخی از مایحتاج عمومی مردم به دلیل اختلاف قیمت در کشور‌های همسایه علت گرانی اخیر است.

وحیدی گفت: کمبود کالا یا به دلیل احتکار توسط برخی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان یا به دلیل اختلاف قیمت یک محصول در داخل و خارج کشور است که باعث می‌شود مقدار زیادی از مایحتاج مردم به شکل صادرات غیر قانونی از مرز‌ها خارج شود.

وزیر کشور افزود: ستاد مبارزه با قاچاق با افرادی که مایحتاج مردم را به شکل غیر قانونی از ایران خارج می‌کنند برخورد می‌کند و نگهداری کالا تا اعلام قیمت جدید و با هدف گران فروشی نیز مصداق احتکار است و با متخلفان برخورد خواهد شد. 

وزیر کشور درباره ساخت کارخانه پتروشیمی مازندران در مرتع حسین آباد بهشهر گفت: این کارخانه اگر مسائل زیست محیطی نداشته باشد، کسی مخالفت ندارد ولی اگر مسائل زیست محیطی داشته باشد و نتواند شرایط مناسب تأمین کند، باید مطابق با محیط زیست طراحی شود.

وحیدی گفت: همچنین در بخش طبیعت‌گردی میانکاله مشکلی وجود نداشت ولی در بخش گردشگری ابهاماتی وجود داشت که قرار است در سطح استان این مسئله رسیدگی شود.

وی گفت: ملاحظات گردشگری میانکاله با رعایت الزامات محیط زیستی این مسئله فعال می‌شود.

 /۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.