پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر بهداشت: واقعا کمبود نیروی پرستار داریم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در افتتاح پروژه‌های درمانی بیمارستان امام‌ علی(ع) شهرستان آمل در جمع خبرنگاران بهره‌برداری چنین مجموعه درمانی را برای بیماران صعب‌العلاج یک نوع خدمتگزاری بیان کرد و اظهار داشت: با وجود چنین مجموعه لازم بر راه‌اندازی رادیوتراپی در کنار مرکز شیمی درمانی بوده و وزارت بهداشت در صورت اقدام چنین بخشی اعلام آمادگی بر هر نوع کمکی را می‌کند.

وی با بیان اینکه معتقدیم که آمل قطب مهم درمانی ورودی مازندران است همان طور که تنکابن می‌تواند قطب درمانی در غرب استان باشد، افزود: با راه‌اندازی چنین مراکزی می‌توان خدمت به بیماران شهرهای اطراف استان را در عالی‌ترین سطح ارائه داد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به زیرپوشش قرار گرفتن داروهای سرطانی از بیمه تامین اجتماعی گفت: تمامی داروهای انجمن آنکولوژیست‌های ایران با نظارت فوق تخصص خون و سرطان اعم از دو گروه کودکان و بالغین تحت پوشش بیمه هستند؛ فقط بعضی موارد از داروهایی مشابه خارجی بیمه نیستند و باید به آن حق داد.

وزیر بهداشت ادامه داد: دارویی که ما تایید مطالعه می‌کنیم حداقل چندین مطالعه حیوانی و انسانی باید شود و سخت‌بینی جدی وجود دارد و حداقل در 40 کشور دنیا صادر و مورد استفاده می‌شود و کسی نخواست ایرانی استفاده کند حق با بیمه هست تا بیمه نپذیرد بنابراین مجبور هست که هزینه خیلی بیشتری بپردازد.

وی افزود: تمام اقلامی که برای بیماری شیمی درمانی و داروهای پایه را بیمه پوشش می‌دهد و بیمه تکمیلی نیز تا رقمی که بیمار پرداخت کرده نیز بیمه تعلق می‌گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی در زمینه کادر درمانی بخش اورژانس و شیمی درمانی بیمارستان امام علی آمل یادآور شد: انتظار ما این است برای افتتاح مراکز درمانی ربانی پاره می‌شود بلافاصله خدمت شروع شود، آنچه که در این بخش کمبود نیروی مواجه است وظیفه وزارتخانه هست تا تامین نیروی انسانی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: این مجموعه باید برای تامین کادر درمانی از سوی نماینده اقدام شود تا در اسرع وقت صورت گیرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای تامین کادر نیروی انسانی نیز تاکنون تلاش شده تا سازمان استخدامی و برنامه و بودجه را متقاعد کنیم با توجه به اینکه برای همچین خدمتی نیاز مردم است تا تامین صورت گیرد؛ سالهاست تلاش شده کمبود نیرویی که در حوزه سلامت است تامین شود.

وی با بیان اینکه با وجود تحویل بیش از 25 هزار تخت بیمارستان آن بخشی که باعث نارضایتی مردم می‌شود ناشی از نیرویی انسانی است، گفت: یعنی ما واقعا کمبود نیروی پرستار داریم اگر چه بیمارستان، تجهیزات درمانی و پزشک بسیار عالی و خوب داریم ولی پرستار و نیروهای پرستاری و خدمانی حضورشان نیاز است در مراکز درمانی نداریم و به نوعی نقض جدی داریم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در آمل طبق وعده‌ دو سال پیش جلسه شورای اداری این شهرستان، خاطرنشان کرد: طی دوران فعالیت در وزارتخانه بهداشت یعنی دو دولت یازده و دوازدهم از این قول‌ها را ندادم زیرا دانشگاه و دانشکده یک نظاماتی دارد که هیچ وزیری نمی‌تواند قول چنین وعده‌ای دهد؛ برای این امر فرآیند، شورا و مقرراتی وجود دارد و وزیر فقط یک رای را در آن شورا دارد.

وی گفت: آمل استعداد تبدیل شدن به قطب آموزش عالی پزشکی را دارد با توجه به اینکه در آن سال پیشنهاد دانشگاه آزاد مطرح شد که اکنون نماینده مردم همچنان پیگیر کار هستند و خود نیز شاهد بودم که بیش از 50 بار برای رسیدن به این هدف به وزارت علوم و وزارت بهداشت آمدند و قول می‌دهم تا به این هدف نرسند دست بر نمی‌دارند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.