پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزیر بهداشت در مازندران: اجرای طرح سامانه ارجاع سبب کاهش هزینه‌های درمانی می‌شود+فیلم

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی امروز در مراسم افتتاح کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی شهید ابراهیم صالحی اظهار داشت: این مرکز درمانی در زمینی به ابعاد 7 هزار متر مربع و با حمایت خیرین و دولت در مازندران افتتاح شده که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به سامانه ارجاع و کارکرد آن در کاهش هزینه‌های درمانی، افزود: با اجرای صحیح سامانه ارجاع بیماران ابتدا توسط پزشک در مراکز بهداشتی مورد معاینه قرار می‌گیرند و در صورت تشخیص پزشک عمومی که در صف اول خدمت هستند بیمار به سطوح دیگر یعنی پزشک متخصص یا فوق تخصص ارجاع داده می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه درمان در کشور خیلی زیاد بوده و یکی از دلایل مهم آن نبود نظام ارجاع در کشور است، تصریح کرد: با نبود نظام ارجاع در کشور هزینه‌های زیادی به بیماران و حتی کشور تحمیل می شود و اجرای این سامانه بخش زیادی از هزینه‌های مراجعه به پزشکان کنترل می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه سامانه ارجاع در بعضی استانهای کشور اجرایی شده و مدل‌های متفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: استان‌هایی نظیر گلستان در این امر پیشگام و استان مازندران نیز تازه اجرایی شده که در مجموع بهترین تجربه برای اجرا در کل کشور انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام ارجاع برای 23 میلیون ایرانی اجرایی می‌شود، تاکید کرد: تمام تلاش ما اجرای این طرح برای تمام 83 میلیون نفر جمعیت کل کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در وحله اول باید پرونده الکترونیک سلامت برای تمام مردم تشکیل شود، افزود: تاکنون 70 میلیون پرونده الکترونیک سلامت با همکاری وزارت ارتباطات در کشور تشکیل شده که در صورت عملیاتی شدن گام اول، کلینیک‌های ویژه به بهره‌برداری می‌رسد و متخصصین مستقر می‌شوند که در صورت تحقق این مهم می‌توان امیدوار بود یک موفقیت بزرگ برای نظام سلامت در کشور رقم خورده است.

هاشمی در پاسخ به ارائه هزینه‌های دندانپزشکی رایگان در کشور گفت: آنچه تاکنون از سوی دولت انجام شده بحث پیشگیری رایگان و ارایه خدمات دندانپزشکی برای مقاطع تحصیلی دبستان بوده که در مجموع 40 میلیون خدمت ارایه شده که در مجموع 3 مرتبه عمل پیشگیری انجام شده و اگر دندان فاسدی داشتند کشیده یا تعمیر شده است.

وی ادامه داد: یکی از هزینه‌های جدی در درمان هزینه‌های دندانپزشکی بوده که باید بیمه‌های تکمیلی پای کار بیایند و مردم هزینه کنند زیرا با شرایطی که دولت دارد قادر به حمایت بیش از این حد نیست.

هیچ مشکلی در تامین داروهای بیماران خاص وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این پرسش تسنیم که برای جلوگیری از کمبود داروهای بیماران خاص در دوران تحریم چه اقدامی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته است، اظهار داشت: با برنامه‌هایی که داریم امیدواریم هیچ کمبودی نداشته باشیم و تا به امروز نیز همین اتفاق افتاده و پیش‌بینی‌های لازم از قبل صورت گرفته اما یک مقدار از شرکتها مشکلات نقدینگی دارند که امیدواریم سازمان برنامه به کمک آنها بشتابند البته نه از این منظر که بودجه بیشتری در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند بلکه این شرکت‌ها مطالباتی دارند که اگر بیمه‌ها بتوانند دریافتی‌شان را در اسرع وقت آنهم به صورت نقدی نه اوراق در اختیار داشته باشند تا حدود زیادی مشکل شرکت‌ها نیز حل می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در یک جمله می‌توان گفت با توجه به مراقبت‌هایی که صورت گرفته و در حال انجام بوده احتمال برخورد با مشکل در بحث تامین داروهای بیماران خاص در کشور بعید است.

 / ت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.