پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

وزش باد مهار آتش سوزی جنگل های کجور را سخت کرده است

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: سیدوجیه‌الله موسوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل های کجور در کهنه ده، اظهار کرد: بیشتر نقاطی که از دو روز قبل دچار آتش سوزی شده بود توسط نیروهای منابع طبیعی و مردمی مهار و خاموش شد و تنها دو نقطه باقی مانده است که وزش باد کار را سخت می کند.

وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی سطحی بوده و شاخ و برگ های خشک را می سوزاند، گفت: بخشی از نقطه دچار حریق در شوراب و در قسمت جنوب غربی نقطه فعلی کهنه ده است. همکاران منابع طبیعی و مردمی در حال تلاش  هستند تا آتش را مهار و خاموش کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر افزود: یک دستگاه بالگرد از دیروز در منطقه حضور دارد و مشغول آب پاشی کانون های آتش است اما وزش باد گاهی اوقات اجازه پرواز را نمی دهد.

موسوی با اشاره به حضوراستاندار و معاون عمرانی استاندار در منطقه و پیگیری این آتش‌ سوزی تصریح کرد: در هر جبهه حدود 100 نفر در نقاط مختلف مستقر و به صورت خستگی ناپذیر در حال کار و تلاش هستند. در حال حاضر نیز نیروهای بسیج و سپاه ورود پیدا کردند و کوهنوردان و مردم در تلاش هستند تا جلوی گسترش آتش را بگیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر با اشاره به کنترل آتش سوزی گفت: به دلیل اینکه آتش سوزی سطحی، شیب  زیاد و مسیر نیزصعب العبور است این امر کار را سخت می کند.

موسوی گفت: محدوده ای که آتش سوزی اتفاق افتاد 35 تا 40 هکتار را شامل می شود که سطحی است اما محدوده ای که درختان و تنه را دچار حریق کرده 5 تا 6 هکتار است و آمار دقیق پس از اتمام کار و بررسی دقیق تر اعلام می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.