پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ورود ۲۰ شرکت تعاونی سهام عدالت به بورس/۲۹درصد سهام داران روش غیرمستقیم را انتخاب کردند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

عسکر توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: تاکنون ۲۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی برابر بند سه ابلاغیه مقام معظم رهبری نسبت به ساز و کار ورود به بورس ازجمله تشکیل مجمع و افزایش سرمایه برای ارائه خدمات به سهام‌داران اقدام کردند.

وی افزود: از آنجایی که این شرکت‌ها بیش از ۱۰ سال منتظر چنین روزی بودند که با رهنمود حکیمانه مقام معظم رهبری منافع ارزش افزوده برای سهام‌دارانی که روش غیرمستقیم انتخاب کردند اضافه شده و ارزش افزوده مجدد بر سهام آنان ایجاد خواهد شد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با بیان اینکه ۲۹میلیون نفر در کشور در شرکت‌های سهام عدالت ماندند، تصریح کرد:  ارزش هر سهم به این تعداد واگذار خواهد شد و آنهایی که مستقیم انتخاب کردند از منافع شرکت سرمایه‌پذیر استانی نمی‌توانند برخوردار شوند.

این مسؤول اضافه کرد: به دنبال این هستیم افرادی که بدون اطلاع روش مستقیم را انتخاب کردند برگردند البته در این زمینه مکرر درخواست کردیم ولی انجام نشد که خسارت جبران‌ناپذیری به همراه داشت.

توکلی یادآور شد:  تصمیم غیرکارشناسی سازمان خصوصی‌سازی موجب ضرر و زیان میلیاردی به مردم شد که خدمات را از شرکت‌های تعاونی سلب کرد و به دفاتر پیشخوان داد.

وی ادامه داد: خواستار اصلاح چنین دستورالعملی هستیم به‌ویژه همین الان بحث جاماندگان سهام عدالت خدمات باید توسط شرکت‌های تعاونی سهام عدالت دنبال شود.
رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت کشور با اعلام اینکه ۶۳ درصد از دارندگان سهام عدالت در استان مازندران حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام‌شان انتخاب کردند، اظهار کرد: در مجموع در سطح کشور حدود ۵۰ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که حدود ۴۶ میلیون نفر در قید حیات هستند و طبق آخرین حدود ۲۹ درصد مدیریت غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت‌شان انتخاب کردند.

 /۸۶۰۳۴/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.