پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

والدین نوزاد چالوسی: فرزندمان به خاطر سهل‌انگاری کادر پزشکی آسیب دید

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، پدر این نوزاد در بیستم تیرماه امسال در حاشیه بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان‌های چالوس ضمن ابراز گله‌مندی از مسئولان پزشکی بیمارستان با طرح مشکلات پیش امده برای نوزادش در بیماستان مدعی شد که به علت کم‌کاری کادر پزشکی بیمارستان آیت الله طالقانی چالوس به هنگام زایمان دچار آسیب مغزی شده‌است.

دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی پس از شنیدن سخنان پدر نوزاد دستور رسیدگی موضوع را داده است. مکالمه این پدر با وزیر بهداشت در بیستم تیرماه به صورت گسترده در شبکه های مختلف اجتماعی منطقه و کشور پخش شده بود.

والدین این کودک که هم اکنون نوزادشان در بخش آی سی یو بیمارستان بوعلی ساری بستری است، با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی غرب مازندران در نوشهر، اعلام کردند که بر اساس اسناد پزشکی نظیر چند فقره سونوگرافی قبل از زایمان فرزندشان سالم بوده و مشکلی در شکم مادر نداشته است.

رقیه فلاحی مادر این نوزاد به خبرنگار ایرنا گفت: سه روز متوالی همزمان با شروع درد زایمان به بیمارستان طالقانی چالوس مراجعه کردم و منتهی هربار ماماها و پزشکان مربوطه اعلام می کردند که زمان زایمان شما هنوز فرا نرسیده است.

وی افزود: سرانجام حوالی ساعت ۲۲ عصر دوشنبه دهم تیرماه وضعیتم بحرانی و لحظه به لحظه درد تشدید می شد به نحوی که دچار ضعف و بی حالی شدم اگرچه بیهوش بودم اما آنچه در زمان زایمان از زبان ماماها شنیده شد آن اینکه نوزاد در کانال زایمانی دچار مشکل شده و باید به اتاق عمل انتقال یابد.

فلاحی اظهار کرد: پس از انتقال به اتاق عمل و اعتراض پزشک زنان و زایمان به علت حضور نداشتن پزشک متخصص بیهوشی بر بالینم در نهایت نوزاد را با دستگاهی تحت عنوان “وکیوم ” به بیرون کشیده شد و در پی این اتفاق متاسفانه دچار خونریزی شدیدی شدم و در نهایت در اتاق آی سی یو بستری شدم.

محمد سام دلیری پدر این نوزاد نیز ضمن ابراز نگرانی از کوتاهی‌های انجام گرفته گفت: با بررسی‌های به عمل آمده و جویا شدن از برخی از پزشکان متخصص در مورد وقوع این اتفاق آنها اعلام کردند که فرزند شما به علت نرسیدن بموقع اکسیژن دچار عارضه تشنج شده و درصورتی اگر در مدت زمان طلایی یعنی شش ساعت نخست پس از تولد اکسیژن به مغز او وارد می شد از ناحیه مغز دچار آسیب جدی نمی شد.

وی گفت که هم اکنون مدت دو هفته است که فرزندم در بیمارستان بوعلی ساری بستری است و با صرف هزینه‌های هنگفت نمی دانم وضعیت حال او بهبود می یابد یا نه؟ و از مسئولان ذیربط انتظار است تا به این وضعیت رسیدگی کنند.

رئیس بیمارستان طالقانی چالوس در گفت و گو با ایرنا هر گونه ادعای قصور پزشکی در اسیب دیدگی این نوزاد را رد کرد و گفت که این مادر به مدت ۲ شبانه روز در بخش زنان و زایمان این بیمارستان بستری بود و معایناتی که روی این مادر از سوی پزشک متخصص انجام گرفت نشان داد که جنین در شکم مادر مشکل داشت.

دکتر روح الله کیا ادامه داد: با این وجود، مادر در این بیمارستان وضع حمل کرد و طبق اظهار نظر متخصصان، نوزاد پس از به دنیا آمدن علائم حیاتی نداشت و به نوعی مرده متولد شده بود ولی با تلاش‌های پزشکان حاضر، دوباره احیا شد.

۷۰۷۸ / ‏‬ ۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.