پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واقعیت تلخ کرونایی برای کودکان/مراجعه اطفال در مازندران افزایش یافت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از همان ابتدا که زنگ خطر کرونا به صدا درآمد همه نگاه‌های جامعه به سمت کودکان بود درحالی که نگرانی‌ها روز به روز در این زمینه بیشتر می‌شد اعلام شد که میزان ابتلا به کرونا در بین کودکان کم است که همین موضوع قوت قلبی برای جامعه بود ولی طولی نکشید که اعلام شد میزان ابتلا به کودکان کم نیست و در مواردی کودکان با علایم شدید به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شوند و حتی در مواردی فوت می‌کنند.

طی ماه‌های اخیر میزان موارد شناسایی بیماری کرونا در کودکان درحال افزایش است که هم می‌توانند ناقلان خوبی برای این ویروس باشند و هم خود قربانی شوند.

درست است آمار دقیقی از ابتلای کودکان به بیماری کرونا اعلام نشده اما گزارش‌های غیررسمی حاکی از افزایش تعداد بیماری بستری و بدحال به‌ویژه در بیمارستان‌های کودکان دارد که نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

ابتلای کودکان به کرونا حقیقت این روزهای کرونایی است که این بیماری تمام گروه‌های سنی از نوزاد گرفته تا نوجوان را شامل می‌شود  ولی والدین نیز باتوجه به شرایط کرونایی نباید به‌دلیل ترس از کرونا به کودکان خود کم توجه باشند که متاسفانه خود آثار مخرب‌تری به دنبال خواهد داشت.

محمدصادق رضایی نائب رئیس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در این‌باره اظهار کرد:وضعیت کرونای اطفال در مازندران نسبت به قبل در روزهای اخیر افزایش داشته که اغلب به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به شرایط موجود، والدین باید مراقب دست شستن،رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط کودکان باشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تب و بثورات پوستی ممکن است از نشانه‌های کرونا در کودکان باشد که می‌تواند همراه با قرمزی چشم نیز باشد که با  تب شالیزار و کاوازاکی در تشخیص افتراقی قرار می‌گیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در صورت وجود علایم کرونا در کودکان همانند بزرگسالان باید دست‌کم دو هفته  جداسازی انجام شود.

 /86034/ع/ی


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.