پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

واحدهای اقتصادی ورشکسته در مازندران تعیین تکلیف می شوند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر شنبه در نشست با نمایندگان واحدهای ورشکسته اقتصادی گفت: برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید، ضمن ارائه برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی باید با خارج کردن واحدهای تولیدی از تملک بانک‌ها و بازگرداندن واحدهای ورشکسته و غیرفعال به چرخه کار و ارتقا ظرفیت تولید؛ زمینه فعالیت، رونق و جهش تولید و اشتغال را فراهم نمائیم.

وی افزود: اگر واحدهایی که به دلیل ورشکستگی و قرار داشتن در تملک بانک‌ها از جریان تولید برکنار هستند را با طی مسیر و ضوابط قانونی بازگردانیم، تولید و اشتغال احیا می‌شود.

استاندار دیگر برنامه عملیاتی کردن شعار جهش تولید را تعیین تکلیف واحدهای غیرفعال دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه تولید به بهترین شکل برای این منظور بهره گیری شود.

حسین زادگان واحدهای جدیدی که بر اساس نیازهای استان شکل نگرفتند را دیگر آسیب در این بخش برشمرد و با بیان اینکه در بحران کرونا متوجه شدیم که فاقد برخی صنایع لازم هستیم، تاکید کرد: واحدهای جدید باید براساس نیازسنجی استقرار یابند تا هم سود آور باشند و هم در شرایط خاص، نیاز استان را تأمین کنند. این نوع واحدها باید شناسایی شود.

مقام عالی دولت در مازندارن بر ضرورت کیفیت بخشی به صنعت و تولید برای عرضه در بازار و انتفاع لازم برای استان تاکید کرد و اظهار داشت: باید شناسایی کنیم که کدام واحدها می‌توانند به مسیر بازگردند و کدام یک باید از طریق آدم‌های مشتاق دارای اهلیت تداوم یابند.

وی با بیان اینکه در مورد واحدهای ورشکسته می‌خواهیم بدانیم کدام واحدها را می‌توانیم به چرخه تولید و جریان اقتصاد استان بازگردانیم تا تعیین تکلیف کنیم لذا باید واحدها را رصد و اولویت بندی کنیم، گفت: برای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری؛ باید برای حل مشکلات تولید، اراده مشترک و باور قلبی داشته باشیم.

استاندار با اشاره به اینکه باید به کارآفرینان واقعی کمک کرد تا به فعالیت و تولید بازگردند، افزود: نباید مطالبات بانک و سرمایه مردم نیز بی دلیل معطل بماند.

حسین زادگان بر تشکیل کمیته‌ای برای بررسی مشکلات قضائی واحدهای ورشکسته تاکید کرد و بیان داشت: مشکلات حوزه قضائی واحدهای ورشکسته دسته بندی و تدوین شود و مشکلات ملی نیز در صورت لزوم پیگیری خواهد شد.

کد خبر 4915183
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.