پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هیئت های مردمی در آزمون عزاداری محرم با رعایت پروتکل ها درخشیدند

0

مهرداد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی برای خاموش کردن نور محبت اهل بیت بویژه سرور و سالار آزادگان جهان در دل شیعیان و دلدادگان به این خاندان عصمت و طهارت، خوابی پریشان و تعبیر ناشدنی است.

وی ضمن قدردانی از مردم شریف و فهیم ایران اسلامی بخصوص دلباختگان حضرت سیدالشهداء علیه السلام در دیار علویان، خاطرنشان کرد: جوانان مؤمن و انقلابی و هیئت‌های مردمی عزاداری در سراسر کشور در آزمون بزرگ برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) همراه با رعایت کامل شیوه نامه‌های اجرایی ستاد ملی مبارزه با کرونا سربلند بیرون آمده و در این زمینه بسیار خوش درخشیدند.

محمدی با اشاره به اینکه اسلام دین عقلانیت و منطق است، تصریح کرد: در طول این مدت همگان مشاهده کردند هیئت‌های عزاداری در کنار مساجد و تکایا از معدود اماکنی بودند که تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور در آنها رعایت می‌شد که این خود بیانگر نظم پذیری و نمایش شور توأم با شعور حسینی از سوی این عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) است.

وی با انتقاد از باز بودن سواحل و تفرجگاه‌های استان بر روی مسافران در ایام تعطیلات منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی بر خلاف تمامی مصوبات و برنامه ریزی های صورت گرفته در این خصوص، اظهار داشت: متأسفانه گویا رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا تنها باید در اماکن مذهبی رعایت شود و مسئولین ارشد استان هیچ عزم و اراده‌ای برای رعایت آن در اماکن تفریحی سطح استان ندارند.

محمدی با یادآوری این موضوع که در روز تاسوعا و عاشورای حسینی هیچ دسته عزاداری در سطح استان به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مشاهده نشد، خاطرنشان کرد: اما با بی تدبیری مسئولان و متولیان امر شاهد حضور گسترده مسافرانی در سواحل و تفرجگاه‌های استان بودیم که نه تنها هنجارهای اخلاقی را رعایت نمی‌کردند، بلکه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان یک معروف مسلم در شرایط کنونی کشور نیز اهتمامی نداشتند و به آنها توجه نمی‌نمودند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با بیان اینکه مطالبات جوانان مؤمن و انقلابی استان در این خصوص به جا و صحیح است، تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی این جوانان بوده و به مطالبات منطقی آنها، پاسخی صریح و شفاف بدهند.

کد خبر 5013141
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.