پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای مازندران تا پایان هفته گرم و آفتابی است/بهترین فرصت برای برداشت شالی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، بر اساس پیش‌بینی ها انتظار می‌رود دمای هوا در مناطق غربی استان طی این مدت حداکثر به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد و مسافران و مجاوران در شهرهای مرکزی و شرقی استان نیز دمای بین ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد را تجربه کنند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران گفت: از روز شنبه تا پایان این هفته هوای مازندران جو پایداری خواهد داشت و هوا صاف تا نیمه ابری است.

سعید غلامپور افزود: هم اکنون میانگین دمای هوای مازندران حدود ۳۳ درجه سانتی‌گراد است که طی روزهای آینده دمای هوا به همین میزان باقی خواهد ماند و افزایش یک الی ۲ درجه‌ای دما را در برخی از ساعات شاهد خواهیم بود .

وی ادامه داد: با توجه به شمالی شدن جریانات سطح زمین از اواسط این هفته ، افزایش میزان رطوبت هوا پدیده ای است که استان مازندران را در بر خواهد گرفت، جریان شمالی که از سمت دریا به سمت خشکی حرکت می‌کند قاعدتا جریان شرجی به شمار می رود و همراه با افزایش دما، شرجی بودن را نیز با خود به همراه دارد.

این کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه این جریان شمالی در استان مستقر است و این مساله باعث می شود که افزایش ابر نیز در استان بوجود آید.

وی با تاکید بر اینکه این افزایش ابر موجب بارندگی نخواهد شد، ادامه داد: نقشه های پیش یابی نشان می دهد این هفته بارندگی در استان نخواهیم داشت و دریای خزر طی روزهای آینده با موج کوتاه همراه است و شنا کردن در محدوده طرح دریا مشکلی ندارد .

دمای هوای امروز ساری، مرکز مازندران درخنک ترین و گرمترین ساعت به ترتیب به ۲۱ و ۳۳ درجه سانتی گراد می رسد.

جهاد کشاورزی نیز با توجه به پیش بینی هوای گرم در استان ، اعلام کرد این هفته بهترین فرصت برای برداشت شالی های باقی مانده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.