پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرمندان نقش بی‌بدیلی در عرصه‌های اجتماعی دارند

0

ایسنا/مازندران فرماندار ساری در دیدار با اعضای خانه هنرمندان مرکز استان بر نقش بی‌بدیل هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی تاکید کرد.

 عباس علی‌رضایی ظهر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه هنرمندان ساری بر نقش بی‌بدیل هنرمندان در عرصه‌های اجتماعی و تاثیر گذاری هنر تاکید کرد و گفت: اگر هر موضوع و مفهومی بتواند با زبان و گفتمان هنر در جامعه بیان شود، اثر گذاری و پذیرش بیشتری خواهد داشت.  
وی تصریح کرد: باید به حوزه فرهنگ و هنرتوجه بیشتری شود و این وظیفه ما است چراکه بهترین ظرفیت و وسیله برای نهادینه سازی موضوع در ذهن مخاطب خواهد بود و خانه هنرمندان ساری می‌تواند در این حوزه موثر عمل کند و ما بر این اساس از آن حمایت می‌کنیم. 
فرماندار ساری با اشاره به اینکه برخی کاستی‌ها در فراهم نبودن ساز و کارهای حمایت از هنرمندان وجود دارد، اظهار کرد: مطالبه‌گری و پیگیری هنرمندان برای احقاق حقوقشان لازم است.
رضایی خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم نهاد و سمنهایی مانند خانه هنرمندان ساری نقش قابل ملاحظه‌ای در این خصوص دارند.
وی با اعتقاد بر اینکه هر کاری به مردم و تشکل‌های مردمی سپرده شد، نتیجه خوبی داشته است، افزود: زمینه‌های حمایتی برای کمک به خانه هنرمندان مهیا است.

مسئولان در حمایت از تشکل‌های مردمی نگاه عادلانه‌تری داشته باشند
عبدالرضا اتحاد رییس هیئت مدیره خانه هنرمندان ساری هم در ادامه این جلسه با تقدیر از فرصت ایجاد شده و اظهار اینکه این تشکل، نگاه تعاملی با همه دستگاه‌ها و تشکل‌ها دارد گزارشی از فعالیت دو ساله این خانه ارائه کرد و گفت: خانه هنرمندان دارای 11 انجمن فعال و زیر گروه‌های فرهنگی هنری است که هر یک در حوزه تخصصی خود فعالیت دارند.
وی از برگزاری اولین جشنواره سراسری طبری سرایان با عنوان مازندران در ساری، اولین جشنواره سراسری گرافیک ساری با شرکت آثار برخی ازگرافیست‌های بین المللی و خارجی، آیین تجلیل از استاد خسرو سینایی هنرمند ساروی، ورک شاپ نقاشان استان در ساحل دریای ساری، ورک شاپ خوشنویسی ساری و اولین مسابقه و ورک شاپ بازطراحی پارچه و لباس در ساری به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های خانه هنرمندان ساری یاد کرده است.
رییس هیئت مدیره خانه هنرمندان ساری از راه‌اندازی سایت خانه هنرمندان ساری و برگزاری طرح‌ها و برنامه‌های پیش روی این خانه نیز صحبت کرد و از اجرای طرح آکادمی ساری برای استعداد یابی هنری کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به هنر خبر داد.
اتحاد در عین حال نقش دولت و سازمان‌های دولتی را در حمایت از تشکل‌های مردمی مهم خواند و خواستار دقت نظر مسئولان امر در تخصیص اعتبارات حمایتی از تشکل‌های مردم نهاد و ثمن‌ها شد و در عین حال بر نگاه عدالت محور مسئولان نسبت به ارائه این اعتبارات به تشکل‌ها تاکید کرد.  
یوسف ترقی بازرس خانه هنرمندان، کامران سیلاخوری نائب رییس، رضاعابدی عضو هیئت مدیره، علیرضا عبدی عضو هیئت مدیره و خانم مرتضوی مسئول انجمن صنایع دستی در این جلسه نیز با بیان اهداف خانه و ارائه نظرات خود، خواستار حمایت فرمانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط از فرهنگ و هنر شدند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.