پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرمندان شاخص صنایع دستی ساری تقدیر می شوند

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه شامگاه یکشنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل اظهار داشت: آئین نکوداشت هنرماه هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان ساری در هفته اول مردادماه سال جاری به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این آئین به‌منظور ارج نهادن به هنر- صنعت صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین هنرهای بومی و ملی استان افزود: در این آئین نکوداشت از هنرمندان شاخص شهرستان ساری حسین دریاباری در رشته منبت، سیمین زنگنه در رشته البسه محلی و سید رضا موسوی راد در رشته لاک تراشی تقدیر خواهد شد.

فرزانه در ادامه گفت: در این آئین نکوداشت که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سراسر استان به نمایندگی دیگر هنرمندان با حضور در ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌ها، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی به‌صورت مجازی در این مراسم حضور خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، بابیان اینکه برگزاری آئین هنرمان از سال ۹۶ در استان مازندران در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل برنامه‌ریزی‌شده است یادآور شد: «صنایع‌دستی به‌ویژه هنرهای بومی استان، از شاخص‌ترین هنرهای سنتی کشور و از ظرفیت‌های ناب گردشگری استان به شمار می‌آید

کد خبر 4978148
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.