پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همسایه‌گزینی عروسی‌ها در کرونا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان صبح امروز با حضور اعضای این شورا در فرمانداری، برگزار شد، به دلیل اهمیت موضوع به وضعیت کرونا در شهرستان اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، در این جلسه از افزایش تعداد بیماران کرونایی و بستری در روزهای اخیر ابراز نگرانی کرد و دغدغه خود را از حضور مسافران، برگزاری مراسم جشن و ختم و تجمع‌ها اعلام کرد.

سیدحمید حسینی، تصریح کرد: پس از مدت‌ها که تعداد بیماران بستری در شهرستان یک رقمی بود اکنون ۲ رقمی شد و به ۲۴ نفر رسید که البته ۱۲ بیمار در بیمارستان امام(ره) نور و ۱۲ نفر هم در بیمارستان‌های دیگر شهرستان‌های استان بستری هستند که آمار ما محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۶ بیمار غیربومی هم در بیمارستان امام(ره) نور بستری هستند، خاطر نشان کرد: برخی مناطق روستایی بخش چمستان در وضعیت حاد‌تر قرار دارند که لازم است با مداخله بیشتر از همه‌گیری آن جلوگیری کرد.

این مسوول با اشاره به شدت شیوع کرونا از اواخرمهرماه، افزود: علاوه بر حضور مسافران، افزایش برگزاری جشن‌های عروسی الان مراسم جشن عروسی و نیز برپایی مجلس ختم و عزا سبب افزایش آمار شده است که لازم است نیروی انتظامی بیشتر مداخله و مانع تجمع‌ها و برگزاری مراسم جشن و ختم شود.

*برگزاری مراسم جشن در مناطق روستایی شهرستان‌های همجوار

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با تاکید بر جلوگیری از برپایی مراسم جشن و عزا، خاطر نشان کرد: گاهی مراسم را در مناطق روستایی شهرستان‌های همجوار برگزار می‌کنند اما مدعوین بومی هستند که پس از پایان مراسم به شهرستان برمی‌گردند و احتمال ابتلا یا انتقال را دارند که لازم است شوراها و دهیاری هم کمک کنند و متولیان(صاحبان مراسم) را شناسایی و معرفی کنند تا از مسیر قانونی مانع برگزاری مراسم شد.

 

حسینی بر تعطیلی آرامستان‌ها هم اشاره و اظهار کرد: برخی از خانواده‌ها مراسم ختم را در آرامستان‌ها و سر مزار متوفی برگزار می‌کنند که باید جلوی این کار گرفته شود و آرامستان تنها زمان تدفین و با حضور اندک بستگان متوفی باز و بقیه اوقات تعطیل باشد.

وی گفت: باید از ادارات و بانک‌ها هم بازدید و با نظارت بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید و با متخلفان برخورد کرد.

*تعطیلی احتمالی تهران شرایط مازندران را حادتر می‌کند

معاون فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به حضور مسافران، اظهار کرد: موج آینده خطرناک‌تر است و چنانچه با تعطیلی ۱۰ روز الی ۲ هفته‌ای تهران موافقت شود، شرایط مازندران و شمال را حادتر می‌کند، قطعا با چالش زیادی مواجه می‌شویم و همه تلاش‌های گذشته و حال را مخدوش می‌کند.

رضا نائیج‌نوری پیشنهاد، کرد: ورودی راه‌های روستایی مسدود و ورود افراد غیر بومی به روستاها محدود شود.

 وی افزود: با توجه به تلاش مسؤولان، همراهی همه مردم لازم و ضروری است، لااقل در این شرایط فعلا از برگزاری مراسم جشن پرهیز کنیم اگر چه آرزوی همه پدران و مادران است تا برای فرزندان خود جشن بگیرند اما نباید سلامت خود و دیگران را به خطر بیاندازیم و سبب عزای دیگران شویم.

این مسوول، با بیان اینکه در شرایط کنونی جلسات کاری حتی جلسه شورای اداری و برخی دیگر از جلسات که باید ماهانه و متوالی برگزار شود را کاهش داده و با فاصله زمانی ۲ ماه یا فصلی، برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: تالارها حق برگزاری مراسم ندارند، رستوران‌ها اجازه تهیه غذای بیرون بر را دارند و در صورت پذیرایی داخل رستوران بر اساس مساحت ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله لازم بین افراد انجام شود.

معاون فرماندار شهرستان نور بر تشکیل پدافند زیستی در روستاها، نظارت بر نانوایی‌ها و اصناف، استفاده از ماسک توسط همه کاسبان و فروشندگان تاکید کرد و گفت: فعالیت مینی‌بوس‌ها ممنوع شد و اتوبوس‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعال و تاکسی‌ها هم حق سوار کردن بیش از سه نفر را ندارند.

 /۸۶۰۲۳/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.