پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش «چهل جشن کتاب، چهل نویسنده» در مازندران برگزار می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری  به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد مازندران،مدیرکل ارشاد مازندران اظهار داشت: این همایش با حضور دو نویسنده مطرح کشوری زهرا موسوی و پروین پناهی اعضای جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی این باشگاه‌‌ها ایجاد جریان کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است که در آن با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب، مطالعه و بحث درباره کتاب، چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان آشنا می‌شوند.

محمود شالویی گفت: در این طرح هر یک از باشگاه‌ها کتابخوانی با پلاکاردهای مخصوص که نام باشگاه بر روی آن ثبت شده همراه با مربیان با سرود جشن کتاب وارد مکان برگزاری جشن می‌شوند.

وی بیان کرد: در این طرح ابتدا داستان‌هایی از نویسندگان مطرح، برای کودکان به زبان کودکانه خوانده می‌شود و پس از خواندن کتاب با همکاری بچه‌ها نمایشی با موضوع کتاب اجرا می‌شود. نمایندگان هر یک از باشگاه‌ها سوالاتی را از نویسندگان میهمان برنامه در مورد جام باشگاه‌ها و فواید کتاب و کتابخوانی مطرح می‌کنند.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.