پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش راهبردهای مدیریت منابع آب در ساری برگزار می‌شود

0

همایش راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست محیطی با حضور معاون سیاسی وزارت خارجه، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران وزارت نیرو، استاندار مازندران، مدیران استانی، اساتید و دانشجویان در مازندران برگزار می گردد.

عبدالله درزی، دبیر همایش راهبردهای مدیریت منابع آب و چالش های زیست محیطی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از هفت ماه گذشته برنامه ریزی شده تا در زمینه محیط زیست و منابع آب همایشی با هدف بهبود ارتقای سطح فرهنگ زیست محیطی در جامعه برگزار شود.

وی  خاطرنشان کرد: بحث های مختلفی در زمینه چالش های آب از سد سازی تا بحث های مربوط به الگوی کشت باعث شده تا بخواهیم بررسی در این زمینه داشته باشیم، بنابراین برای برگزاری این همایش برنامه ریزی کردیم.

درزی افزود: محور های این همایش مدیریت کمی و کیفی آب کشاورزی در شرایط تغییر اقلیم و ظرفیت فعلی، مدیریت نهاده های شیمیایی کشاورزی و بحث تولید پایدار، آثار زیست محیطی شبکه های آبیاری و زهکشی، چالش های زیست محیطی که در بحث سازه های آبی یا استفاده از آب های نامتعارف وجود دارد، و بکارگیری فناوری های نوین برای مدیریت و کنترل آلاینده ها و تلاش برای به پایداری رساندن اکوسیستم های آبی مثل آبندان ها یا دریاچه‌هاست. 

هیئت علمی مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان این که مشارکت مردم در مدیریت منابع آب در این همایش بررسی می شود، بیان کرد: کاربرد استفاده از اصطلاحات نوین در بحث مدیریت آب ها مثل آب مجازی و رد پای آب در بحث کشاورزی و محیط زیست که چگونه می توان آن ها را استفاده کرد تا آب های پایدار تری داشته باشیم، دراین همایش به بحث گذاشته می شود.

درزی یادآور شد: اصلی ترین هدف ما ارتقای فرهنگ عمومی و زیست محیطی جامعه است تا به نوعی مردم و مخاطبان به بحث محیط زیست آشنا شوند. رعایت کردن برخی مسائل در تغذیه، مصرف آب چون بحران آب یکی از مسائل اساسی ما است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا مازندران، این همایش ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود؛ مکان همایش، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بوده و پیش بینی شده تا ۳۰۰  نفر و با حضور مقام های دولتی و استانی برگزار شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.