پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نسبت به شیوع موج دوم کرونا قبل از ماه رمضان

0

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی پیش‌ازظهر دوشنبه در حاشیه سفر به مازندران نسبت به شیوع موج دوم کرونا با آغاز سفرهای پیش از ماه مبارک رمضان در کشور هشدار دارد و با اشاره به رفع محدودیت سفرهای بین استانی گفت: شاهد ترافیک‌های سنگین در محورهای ارتباطی مازندران هستیم.

وی از هموطنان خواست از سفر به مازندران قبل از ماه مبارک رمضان پرهیز کنند و با اشاره به کاهش شیوع کرونا در این استان نسبت به ماه اسفند اظهار داشت: این به معنای پایان کار نیست و نگرانی همچنان وجود دارد.

وی با تاکید بر پرهیز از سفرهای استانی به رغم رفع محدودیت‌های تردد افزود: از امروز محدودیت مشاغل کم خطر و دارای ریسک متوسط برداشته شده است اما با این حال مدارس، دانشگاه‌ها، حرم‌های مطهر، تالارهای پذیرایی و غیره تعطیل هستند.

حریرچی با اظهار اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا آئین‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه نیز جمعه پیش روی در کشور برگزار نمی‌شود، درباره غربالگری هموطنان و پایش سلامت برابر کرونا گفت: در مرحله اول ۹۲ درصد ساکنان شهرهای بزرگ و در مرحله دوم ۸۰ درصد افراد بالای ۱۵ سال تماس گرفتند.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین غربالگری مولکولی نیز از حلق و بینی افرادی که علامت ندارند و یا کم علامت بودند انجام شده است.

کد خبر 4905192
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.