پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار نارنجی هواشناسی| پایان هفته مازندرانی‌ها با برف و باران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی، اظهار کرد: با  فعالیت سامانه سرد بارشی از بامداد جمعه ۱۱ تا اواخر وقت شنبه ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شاهد بارش باران وکاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس در سطح استان هستیم.

وی افزود: همچنین بارش برف در ارتفاعات به‌ویژه محور کندوان از محدوده سیاه‌بیشه تا تونل و محور هراز از محدوده  گزنک تا بعداز تونل امامزاده هاشم از عصر جمعه تا اواخر وقت شنبه خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران به پدیده مه در همه محورهای کوهستانی از بامداد جمعه تا اواخر وقت شنبه اشاره کرد و گفت:  وزش بادگاهی شدید در سطح استان از عصر پنج‌شنبه تا عصر جمعه   احتمال رعدوبرق و تگرگ در مناطق کوهستانی از جمعه تا اواخر وقت شنبه مورد انتظار است.

اسدی با هشدار جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی محلی، خاطرنشان کرد: دید، لغزندگی ، ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی به‌ویژه محورهای کندوان و هراز ، آسیب به پوشش خزانه برنج  و احتمال خسارات به شکوفه‌های درختان و سرمازدگی جوانه‌ها در مناطق کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

 وی با اعلام اینکه پرهیز از تردد جاده‌ای به‌ویژه محور کندوان و هراز و در صورت ضرورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، گفت: بستن و محکم کردن پوشش نایلونی خزانه برنج ، مقاوم‌سازی سازه‌های کم‏‌مقاوم وتابلوهای تبلیغاتی، پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات وعدم اسکان درکنار رودخانه‏‌ها از دیگر توصیه‌ها در ارتباط با این سامانه بارشی است.

معاون هواشناسی مازندران گفت: اقدامات لازم جهت جلوگیری ازسرمازدگی شکوفه‌ها و جوانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه نیز مورد تاکید است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.