پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار دستگاه قضایی مازندران به محتکران اقلام بهداشتی

0

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران ، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق اکبری پنجشنبه شب در جلسه ای با حضور معاونان و مدیران سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان گفت : برای برخورد با احتکار و گرانفروشی مواد ضد عفونی کننده و ماسک باید اکیپی متشکل از سازمان صنعت و معدن، تعزیرات، سازمان بازرسی و دادستانی تشکیل و با متخلفین و گرانفروشان برخورد شود .
وی همچنین تاکید کرد: دادستان‌های سراسر استان باید به این موضوع  با جدیت، سرعت و دقت ورود کنند و باکسانی که اقدام به احتکار و همچنین گرانفروشی می کنند بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی نمایند.

اکبری اظهار داشت : همه مسئولان باید در این موارد بحرانی با همکاری و مشارکت به هموطنان خدمت کنند و همه ما باید کمک کار و یاور مردم باشیم .
رییس دستگاه قضایی مازندران افزود : سازمان بازرسی استان باید به موضوع عملکرد مدیران استان در خصوص کمک رسانی به مردم در مورد ویروس کرونا نظارت دقیق و ذره بینی داشته باشد و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد.

اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط 
رییس کل دادگستری مازندران همچنین به موضوع زندانیان استان اشاره کرد و گفت : با توجه به دستورالعمل صادره از سوی ریاست  قوه قضاییه دادستان‌های سراسر استان باید در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط اقدامات موثری صورت دهند و کلیه محکومین واجد شرایط این دستورالعمل از جمله محکومین مالی باید از این مرخصی ها استفاده کنند.
وی به معاونت امور زندان‌های دادگستری استان مازندران  نیز دستور داد تا با هماهنگی با دادستان های استان و مدیر کل زندانهای استان به این موضوع ورود کرده و در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرایی شدن این دستور العمل اقدام شایسته را صورت دهند و گزارش را به این حوزه ارسال کنند.
اکبری بر ضرورت نظارت بر مکان های بهداشتی و بیمارستان های استان هم تاکید کرد و گفت : در این خصوص نیز باید سازمان بازرسی به این مورد ورود کرده و با هر نوع کوتاهی و یا رعایت نکردن اصول بهداشتی در خصوص این بیماری خاص ، موارد را به دستگاه قضایی اعلام کنند .

رییس کل دادگستری مازندران افزود : همچنین بعضی از کمبودها باید مورد بررسی قرار بگیرد تا اقدامات لازم از سوی دستگاه قضایی استان به مدیران بالا گزارش  و نسبت به سهولت تامین آن تسریع صورت گیرد.
وی به کارگیری اهرم نیابت های قضایی را هم یکی از راهکارها دانست و بیان داشت : این موضوع نیز باید به خوبی و کارشناسی از سوی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها مورد بررسی  قرار گیرد و حداقل امکان در این برهه از زمان با ضوابط قانونی انجام گیرد.
مقام عالی قضایی مازندران با اشاره  به انتشار برخی از اطلاعات غلط و نادرستی که از سوی برخی در فضای مجازی منشتر می شود که امنیت روانی جامعه را به خطر می اندازند ، گفت : دادستان‌ها با همکاری پلیس فتای استان باید به این موارد ورود کرده و با اینگونه افراد با جدیت برخورد نمایند.
رییس کل دادگستری مازندران از مردم استان هم خواست هر نوع گزارش تخلفی را که در این زمینه مشاهده می کنند به دادستان های سراسر استان اعلام و یا با شماره تلفن ۳۳۳۱۲۲۴۱ این موضوع را به دستگاه قضایی استان اعلام کنند تا شخصا به این موضوع ورود کرده و دستور بررسی و انجام اقدامات لازم را صادر کند.

طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون نمونه کرونای ۱۱ بیمار زیر پوشش این دانشگاه مثبت اعلام شده است. دانشگاه علوم پزشکی بابل هم که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران است ، آمار بیمارانی را که نمونه آنها مثبت شده ، چهار نفر اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.