پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیما با خلق شعر نو تحول عظیمی در حوزه شعر ایجاد کرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، همایش استان بزرگداشت نیما یوشیج  روز یک‌شنبه ۲۱ آبان ماه امسال در زادگاه این شاعر شعر نو برگزار شد.

همایش استانی بزرگداشت نیما یوشیج به مناسبت هفته مازندران با حضور استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و شاعران و نیما دوستان در زادگاهش برگزار شد.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور در این همایش، اظهار کرد: باید فرهنگ اصیل و ناب مازندران را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی افزود: علی اسفندیاری ملقب به نیما یوشیج که در۲۱ آبان سال ۱۲۷۴ در همین خانه به دنیا آمد بعد از ۶۴ سال عمر در سال ۱۳۳۸ در حالی‌که انقلاب جدیدی در حوزه شعر و شاعری ایجاد و به دنیا معرفی کردچشم از جهان فرو بست.

فرماندار شهرستان نور  با بیان اینکه نیما فرهنگ هزارساله شعر سنتی را تغییر داد، تصریح کرد: این شاعر تحول عظیمی در حوزه شعر ایران ایجاد و با شعر نو جایگاه ویژه‌ای را در حوزه شعری بنا نهاد.                                                                         پولادی خاطرنشان کرد: اشعار مازندرانی به ویژه آنچه در کتاب “روجا” به زبان طبری گفته شده نشان دهنده عشق و علاقه این شخصیت به زبان مادری و دیار خود بود.

فرماندار شهرستان نور یادآور شد: نیما از نژاد اسپهبدان و پادوسبانیان ( اولین حاکمان دیارعلویان) و از مفاخر منطقه و اصالت تاریخی این دیار و بوم هستند.

وی گفت: فرهنگ عمیق دیار علویان در جای جای مازندران از شرق تا غرب با تنوعات فرهنگی مشاهده می شود که بزرگانی را تحویل جامعه داد و نیما یکی از افتخارات ایران و این منطقه است.                                                                                                         پایان پیام/۸۶۰۲۳/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.