پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه زباله‌سوز نوشهر هفته آخر بهمن‌ به بهره‌برداری می‌رسد/ساری؟! شاید وقتی دیگر!

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، علی امانی، شهردار نوشهر بعد از ظهر روز گذشته در جلسه کارگروه پسماند استان مازندران اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده نیروگاه زباله‌سوز نوشهر هفته آخر بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه این پروژه از سال ۹۱ کلنگ‌زنی شده بود، گفت: همزمان با این پروژه در تهران هم نیروگاهی کلنگ‌زنی شده بود که پروژه تهران در حال بهره‌برداری است.

در ارتباط با زمان بهره‌برداری نیروگاه زباله‌سوز خبرهای زیادی پیش از این منتشر شده بود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده بود که این پروژه دو سال بعد از کلنگ‌زنی افتتاح شود.

اما بنا به دلایل متعدد که عمده آن بحث کمبود اعتبارات مطرح است این پروژه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

بیشترین خبرهای افتتاح این پروژه در دوره دولت تدبیر و امید در اختیار مردم قرار گرفته است.

از علی نبیان معاون سابق عمرانی استاندار مازندران بیشترین خبر درباره زمان بهره‌برداری این پروژه منتشر شده بود.
علی نبیان در سال ۹۵ قول بهره‌برداری این پروژه را در سال ۹۶ داده بود.

محمد اسلامی استاندار سابق استان مازندران در زمان حضور خویش در استان در سال ۹۷ زمان بهره‌برداری این پروژه را در سال مهرماه همان سال داده بود.
همیشه میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۵ درصد بوده است که این موضوع امروز در جلسه کارگروه پسماند استان توسط مدیرکل محیط زیست مطرح شده است که ابراهیمی اعلام کرد که هر زمان درباره آخرین وضعیت پیشرفت این کارخانه صحبت می‌شد دوستان میزان پیشرفت را ۹۵ درصد اعلام می‌کردند.
امانی شهردار نوشهر امروز زمان قطعی این پروژه را هفته آخر بهمن ماه اعلام کرده است که امیدواریم این زمان دوباره تمدید نشود.

غیر از پروژه زباله‌سوز نوشهر کارخانه زباله‌سوز ساری هم در دست اقدام است بر اساس اعلام مسؤولان امر مقرر شده است که آخر اردیبهشت ماه سال آینده با توجه به اعتراض‌های که مردم منطقه چهاردانگه داشتند به بهره‌برداری برسد.

در ارتباط با کارخانه زباله سوز ساری هم خبرهای زیادی درباره زمان بهره‌برداری مطرح شده است که از سال ۹۵ به بعد زمان‌های قطعی برای بهره‌برداری این کارخانه اعلام شده است.

زباله‌سوز نوشهر قرار است که روزانه ۲۵۰ تن زباله را امحا و نسبت به تولید برق اقدام کند، حجم زباله‌های تولیدی روزانه ساری ۴۰۰ تن است که به منطقه چهاردانگه مازندران به صورت غیربهداشتی دپو می‌شود.

میزان زباله‌های تولیدی مازندران در شرایط عادی و بدون حضور مسافر ۳ هزار تن اعلام شده است که حجم زباله‌های تولیدی استان در ایام حضور مسافر به بیش از دو برابر وضعیت فعلی می‌رسد.

طرح تفکیک زباله از مبدا در استان با وجود شعارهای زیاد نتوانست از حجم زباله‌های تولیدی استان که به مراکز دفن منتقل می‌شود را کاهش دهد.

در سایر شهرهای استان هم وضعیت پسماند چندان مناسب نیست،محمودآباد، آمل و نور از شهرهای داری مشکل در بحث پسماند است.

مازندران در بحث پسماند در شرایطی به مرحله بحران رسیده است که احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران شعار مازندران پاک را در ابتدای زمان حضورش در استان مطرح کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.