پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماینده ولی فقیه در مازندران: دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با سگ‌های ولگرد چاره‌اندیشی کنند

0

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران درباره نظر دین درخصوص نحوه برخورد با سگ‌های ولگرد برای انسان خطرات جانی دارد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، اظهار کرد: سگ یک حیوان باوفا است ولی هر حیوانی در جای خودش و برای کار خودش استفاده شود.

وی افزود: معنای یک حیوان باوفا و خوب بودن این نیست حیوان را بخواهیم سر سفره بنشانیم و جایگزین فرزند کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: سگ در عین اینکه حیوان باوفایی است برای نگهبانی گله، مزرعه و باغ حتی نگهبانی منزل البته منازل قدیمی روستایی خوب است، اما اینکه سگ وارد منازل باشد، درست نیست.

محمدی لائینی با بیان اینکه سگ یک حیوان نجس‌العین، بدنش، آب دهانش نجس است، تصریح کرد: کسی که سگ را وارد منزلش کند معلوم می‌شود اهل نماز، عبادت و روزه نیست؛ به این دلیل که سگ همه مکان‌ها را نجس می‌کند، بدن، لباس، فرش و غذای نجس نمی‌توان عبادت کرد و کسی که آلوده به این حیوان باشد تمام زندگیش نجس می‌شود.

وی بیان کرد: اینها از مظاهر فرهنگ غرب است که حیوانات را وارد منزل کرده و جایگزین فرزند می‌کنند درحالی‌که مسلمانان به شدت با این فرهنگ باید مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه باید با فرهنگ سگ‌گردانی و سگ در خانه نشینی به شدت مقابله کرد، ادامه داد: البته در این زمینه نیاز به قانون است که باید قانون لازم و بازدارنده مجلس و مجلسیان مصوب و تدوین کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه مساله دیگر اینکه حیوانات هم  مانند انسان‌ها حق استفاده از طبیعت را دارند و جای شکی نیست، گفت: بلکه در چرخه حیات و زندگی بسیار مفید و موثر هستند، انسان هم حق زندگی دارند همه حیوانات تا جایی حق حیات و زندگی به آزادی و سلامت انسان آسیبی نرسانند وگرنه موجودی که موذی است باید با آن مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: چندین مورد سگ گزیدگی منجر به قتل کودکان شدند که این همه سگ‌های ولگرد بنا باشد در کوچه و خیابان‌ها پرسه بزنند و موجب گازگرفتگی و اذیت و آزار افراد به‌ویژه کودکان شود نگران‌کننده است و نمی‌توان آنها را همین حالت رها کرد بلکه دستگاه‌های مرتبط محیط زیست و حیات وحش راهکاری ارائه دهد تا به انسان گزندی وارد نشود.

 /۸۶۰۳۴/غ/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.