پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایش «بی‌لالا» به کارگردانی یاسر خاسب، اجرای عمومی می‌شود

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، به نقل از خبرنگار تئاتر ایسنا،‌ یاسر خاسب که نمایش «بی لالا» را در سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر با حضور زنده‌یاد بهرام ریحانی روی صحنه برد، ‌در تلاش است تا این نمایش را به یاد این هنرمند و به حرمت کوشش او در اجرای این نمایش، آن را به طور عمومی در یکی از سالن‌های تئاتر اجرا کند.

 

خاسب در این‌باره گفت: قصد دارم «بی لالا» را با خود بهرام بار دیگر روی صحنه ببرم اما اینکه کار چطور باشد که بتوانیم بهرام ریحانی را در اجرا داشته باشیم، نیاز به تغییر و طراحی دوباره دارد.

 

او خاطرنشان کرد: تنها نکته مهم برای اجرای عمومی این نمایش این است که می‌خواهم این کار به خاطر “بهرام” و تلاشی که در این نمایش با وجود بیماری­‌اش انجام داد،‌ اجرا شود.

 

خاسب که تاکید دارد به دلیل مشخص نشدن چگونگی اجرای عمومی جزئیات بیشتری را ذکر نکند،‌ ادامه داد: البته هنرمند واقعی نیاز به چنین برنامه‌هایی ندارد و مهم این است که وقتی این دوستان زنده هستند به یادشان باشیم و از کارشان حمایت کنیم، نه مثل بهرام ریحانی که به چشم خودم کم لطفی و بی‌معرفتی برخی از اهالی خانواده سینما و تئاتر را به او دیدم.

 

این کارگردان جوان تئاتر اضافه کرد: ریحانی وقتی زنده بود کسی به درستی از کار او حمایت نکرد و وقتی هم درگذشت در خلوت و تنهایی بود، در حالیکه این روزها خیلی‌ها بیشتر دنبال پُر کردن گیشه هستند و دوستی­‌ها کمرنگ شده است.

 

به گزارش ایسنا، نمایش «بی لالا» که در آخرین شب جشنواره تئاتر فجر در تالار «حافظ» روی صحنه رفت، ابتدا قرار بود در تماشاخانه ایرانشهر اجرا شود، اما به گفته برخی مسئولان این گروه نمایشی؛ شرایطی پیش آمد که با وجود پیگیری زیاد یاسر خاسب و بهرام ریحانی تا لحظه‌های آخر باقی مانده به زمان اجرا، این کار در نهایت با بی‌مهری برخی، به سالن دیگری منتقل شد که البته مردم با استقبال خوب، این کم لطفی را جبران کردند.

 

یاسر خاسب در توصیف «بی لالا» می­‌گوید: «روایت «بیمار» خوابگردی که «بامار» است، در لالایی نامه­ای همچون آوای نیزارها. انسان که با هارمونی درون خود دم می­زند با جهان پیرامونش یکی خواهد شد. بودن یا نبودن مسئله­ای نیست، چرا که باید هست شد برای همیشه در زمان.»

 

بهرام ریحانی هنرمند جوان پانتومیم‌کار 5 اسفند ماه به دلیل سرطان کبد از دنیا رفت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.