پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمایشگاه‌های استانی کتاب در شهرهای شمالی

0

در ادامه برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، شهرهای ساری و رشت به‌صورت هم‌زمان میزبان ناشرانی از سراسر کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سیصد و نود و هفتمین نمایشگاه استانی کتاب (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران)، هم‌زمان با سیصد و نود و هشتمین نمایشگاه کتاب استانی (پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان گیلان)، از تاریخ ۲۶ آبان تا اول آذر در ایام بیست و هفتمین دوره هفته کتاب برگزار می‌شود.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران در «مرکز تجارت بین‌المللی سعید» واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ شهر ساری با حضور ۳۸۵ ناشر داخلی و ۲۵ ناشر از استان و با ارائه ۶۱ هزار و ۸۹۰ عنوان کتاب در بخش داخلی برگزار می‌شود. ۵۰ ناشر بین‌المللی نیز باعرضه ۱۲ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه فعالیت دارند. پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان مازندران در سه سالن و ۲۲۰ غرفه فردا (۲۶ آبان) افتتاح می‌شود. برای این نمایشگاه مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته‌شده که توسط بانک عامل مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.
برگزاری نشست‌های تخصصی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، رونمایی از تازه‌های نشر، مراسم تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران حوزه کتاب، ایستگاه نقاشی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان، نشست‌های تخصصی در حوزه سبک زندگی و آسیب‌های اجتماعی، عصر ‌شعر و… ازجمله برنامه‌های جنبی است که در این نمایشگاه به اجرا درمی‌آید.
همچنین پانزدهمین نمایشگاه کتاب استانی گیلان (رشت) با حضور ۴۰۲ ناشر و نمایندگی از سراسر کشور و ۳۴ ناشر از استان و با ارائه ۷۶ هزار و ۵۲۰ عنوان کتاب در یک سالن و در ۲۰۳ غرفه در محل دائمی نمایشگاه رشت برگزار می‌شود. ۱۶ کتاب‌فروشی از استان در قالب طرح «همراه» در این رویداد فرهنگی با ستاد برگزاری نمایشگاه تعامل و همکاری خواهند داشت. برای این نمایشگاه مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب در نظر گرفته‌شده است که توزیع آن بین بازدیدکنندگان توسط بانک عامل مستقر در نمایشگاه صورت می‌پذیرد.
برگزاری کارگاه نقش رسانه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نمایش تابلوهایی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، نشست تخصصی با موضوع ارتباط نشر دانشگاهی با صنعت چاپ، نمایش‌نامه‌خوانی با محوریت جوانان، کارگاه واسپاری نشریات و کتاب، نشست تأثیر خانواده در افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی، کارگاه تصویرگری دیجیتال، طرح اهدای دانایی با محوریت اهدای کتاب به مناطق محروم، نشست نقد و بررسی کتاب، عصر شعر و … ازجمله برنامه‌های جنبی است که برای این نمایشگاه درنظر گرفته‌ شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.