پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقش برجسته رسانه و مطبوعات در دوران دفاع مقدس

0

به گزارش خبرنگار مهر، مفید اسماعیلی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت در ساری به نقش رسانه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: رادیو و مطبوعات نقش بسزایی در ارتقای روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی با بیان اینکه وضعیت مطبوعات در دوران دفاع مقدس چندان خوب نبود گفت: اما با وجود تعداد کم مطبوعات، رادیو و تلویزیون توانستیم جنگ و دفاع مقدس را پیش بریم.

وی به تقدیم ۲۲۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده از حوزه رسانه استان مازندران در دوران دفاع مقدس افزود: بخش اعظم حضور رزمندگان در جنگ به دلیل ترغیب و تشویقی بود که از سوی رسانه ایجاد شده بود.

اسماعیلی تصریح کرد: تحلیل‌های ناروای دشمنان و نشریات معاند در زمینه جنگ سبب تشکیک در بین برخی‌ها شده بود درحالی که قبل از انقلاب ۱۰۴ مرتبه بین ایران و عراق جنگ صورت گرفته بود و دشمنان اصرار داشتند که القا کنند جنگ از سوی ایران شروع شده است.

این کارشناس رسانه‌ای با اظهار اینکه جنگ تحمیلی یکصدو پنجمین درگیری بین ایران و عراق بوده است گفت: در دوران دفاع مقدس ۲۹۰ هزار نیروی رزمی رسمی داشتیم و این درحالی که دشمن بیش از ۱۰۰ هزار نیرو بیشتر داشت و در پایان جنگ شمار نیروهای رزمی ما به بیش از ۶۰۰ هزار نیرو رسیده بود.

اسماعیلی ادامه داد: شمار هواپیمای جنگی ما در پایان جنگ به ۵۰ هواپیما رسیده بود درحالی که عراق ۶۰۰ هواپیما داشت و این نشان دهنده حمایت کشورهای دیگر از عراق بوده است.

وی یادآور شد: آنهایی که در حوزه جنگ تشکیک وارد می‌کنند بدانند که دشمن در دوران جنگ ما را در محاصره و تحریم قرار داده بود واین مظلومیت ما را در دوران دفاع مقدس می‌رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.