پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقشه راه مازندران در بخش کشاورزی تدوین می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رئیس و چند تن از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در سفر به مازندران از ظرفیت‌های بخش کشاورزی و منابع آب این استان بازدید کردند.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از رودخانه‌های بالادست آبریز سد شهید رجایی ساری گفت: مشکل اساسی در مازندران بحث منابع آب است که به بحران رسیده است و برای رفع این چالش باید نقشه راه درستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در نخستین فرصت در کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان محیط زیست نقشه راه استان مازندران در بخش کشاورزی را ترسیم و تدوین خواهیم کرد تا اشتغال و تولید افزایش پیدا کند و از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه شود.

عسکری اظهار کرد: برای کنترل سیلاب‌ها و روان آب‌ها باید اطلاعات جامعی جمع‌آوری شود و بر این اساس باید بتوان در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ بحث سدسازی و طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری را در مازندران در دستور کار قرار دهیم.  

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مازندران در تولید محصولات کشاورزی و گردشگری جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و اگر بخش کشاورزی استان آسیب پیدا کند به طور حتم گردشگری هم دچار آسیب خواهد شد و به همین دلیل اولویت نخست ما در مازندران اجرایی کردن طرح‌هایی است که می‌تواند در بخش کشاورزی کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشاورزی کشور خشکسالی، کمبود آب و موضوع انتقال آب بین حوزه‌ای است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که به دلیل نفوذهای سیاسی، بعضا تصمیماتی گرفته شد که عقلایی و منطقی نبوده است.

عسکری افزود: اگر مدیریت آب در شرب، صنعت و کشاورزی نداشته باشیم، بحران و آسیب جدی به کشور وارد می شود و مجلس اجازه نمی‌دهد در بخش انتقال آب بین حوزه‌ای نفوذ سیاسی مطرح شود. 

 /۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.