پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نصف استقلال مقابل تراکتور/رقابت پنج بعلاوه یک تیم برای کسب سهمیه

0

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته بیست و چهارم رقابتهای لیگ برتر امشب ۵ بازی برگزار می‌شود که در آن شهرخودرو میزبان سایپا است، سپاهان در اصفهان به مصاف پارس جنوبی جم می‌رود، صنعت نفت در خانه پذیرای نساجی است، پیکان و گل گهر در تهران با یکدیگر دیدار می کنند و در حساس ترین بازی امشب استقلال میزبان تراکتور است. دیدار تیم های فولاد و نفت مسجد سلیمان هم به دلیل ابتلای فولادی ها به کرونا لغو شد.

شهرخودرو، سپاهان، صنعت نفت، استقلال و تراکتور به همراه فولاد تیمهایی هستند که برای کسب سهمیه آسیا رقابت فشرده‌ای با هم دارند و از آنجایی که فولادی‌ها قرار نیست امشب به میدان بروند، پنج تیم دیگر در مقابل حریفان خود شانس شان را در غیاب تیم ششم به بوته آزمایش می گذارند.

در این میدان استقلال و تراکتور در دیداری ۶ امتیازی با یکدیگر دیدار می‌کنند تا تیم برنده با امتیازات مهمی که از این بازی به دست آورده با شانس بیشتری به ادامه رقابتها بپردازد.

آبی پوشان کم یار ترین و کم رمق ترین روزهای خود را سپری می‌کنند. آنها بر خلاف بازی رفت که سرحال و پر انرژی بودند، امروز بیش از آنکه به تراکتور فکر کنند درگیر کرونا هستند. کرونایی که تعداد قابل ملاحظه ای از بازیکنان آنها را درگیر کرده و ناچارند با حداقل نفرات در این دیدار حضور پیدا کنند.

مجیدی و یارانش که هفته پر تنش و کم تمرینی را سپری کرده‌اند، بدون تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان خود امشب پذیرای تراکتور پر انرژی هستند. تراکتوری که می‌آید نه تنها شکست نیم فصل نخست را جبران کند، بلکه خود را در کورس نایب قهرمانی و سهمیه آسیا تثبیت نماید.

امشب شهر خودرو یکی از تیم‌های پر امید مسابقات که بعد از پرسپولیس و سپاهان در جایگاه سوم قرار دارد، میزبان سایپایی است که روزهای بدی را تجربه می‌کند. نارنجی پوشان که همچنان با ابراهیم صادقی ادامه می‌دهند، با ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند. اما فاصله امتیاز این تیم با انتهای جدول زیاد نیست و همچنان می‌توان این تیم را یکی از گزینه‌های سقوط در نظر گرفت.

شهرخودرو که به تازگی مجتبی سرآسیابی را از دست داده، «استفانو کوزین» ایتالیایی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خواهد داشت و این اولین سرمربیگری رسمی این مربی ۵۱ ساله است.

سپاهان که اصلی ترین مدعی نایب قهرمانی است، امشب در خانه خود میزبان پارس جنوبی جم است. جمی ها که هفته گذشته با استقلال دیدار نکردند و حالا امیدوار به رای کمیته انضباطی برای گرفتن این سه امتیاز هستند. شاگردان افاضلی که هفته پرتنشی را سپری کردند در صورت پیروزی در این دیدار که کار راحتی هم نیست، تا حدودی در انتهای جدول حاشیه امنیت پیدا می کنند.

صنعت نفت هم یکی دیگر از تیم‌هایی است که امشب برای کسب سهمیه در خانه خود به میدان می‌رود و آنها باید برابر تیمی به میدان بروند که دو بازی آخر خارج از خانه‌اش را با پیروزی پشت سرگذاشته است. این نشان می‌دهد آبادانی‌ها مقابل شاگردان فکری کار سختی در پیش دارند.

نفتی‌ها در صورت پیروزی در این بازی و حداکثر و در بهترین حالت تنها می‌توانند با یک پله صعود مواجه شوند. اما شاگردان فکری که روزهای خوبی را تجربه می‌کنند حتی در صورت پیروزی باز هم نمی‌توانند از جایگاه کنونی شان صعود کنند.

پیکان و گل گهر هم دیدار حساسی مقابل هم خواهند داشت. هر دو تیم از تیم‌های پایین جدولی هستند که برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. این دو تیم با ۱۸ و ۱۹ امتیاز در همسایگی یکدیگر قرار داشته و رده‌های چهاردهم و پانزدهم جدول را در اختیار دارند.

گل گهر ضعیف ترین خط حمله و پیکان ضعیف ترین خط دفاع مسابقات را دارند و در مقابل گل گهر یکی از خطوط دفاعی نسبتاً خوب و پیکان یکی از خطوط حمله نسبتاً خوب مسابقات را در اختیار دارند. این دیدار می‌تواند برای تیم برنده بسیار حائز اهمیت باشد چرا که با گرفتن امتیاز از یک رقیب در دیداری رو در رو، شانس زیادی برای فرار از سقوط برای خود ایجاد می کنند.

برنامه مسابقات روز دوم از هفته بیست و چهارم به شرح زیر است:

شنبه ۲۱ تیرماه
شهرخودرو مشهد – سایپا تهران؛ ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داوران:
کوپال ناظمی – فرهاد مروجی – یوسف مغروری – کیوان علی محمدی، ناظر: محمدرضا فلاح

فولاد مبارکه سپاهان – پارس جنوبی جم؛ ساعت ۲۰:۴۵ ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داوران:
محمدرضا اکبریان – ایوب غلام زاده – محسن سلطانی – سیدرضا مهدوی، ناظر: حسین نجاتی

صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران؛ ساعت ۲۱ ورزشگاه تختی آبادان
داوران:
پیام حیدری – علی میرزابیگی – علیرضا مرادی – امیرسامان سلطانی، ناظر: ایرج نظری

پیکان تهران – گل گهر سیرجان؛ ساعت ۲۱ ورزشگاه شهدای شهر قدس
داوران:
موعود بنیادی فر – رحیم شاهین – براتعلی مولوی – سعاد وفاپیشه، ناظر: اسماعیل صفیری

استقلال تهران – تراکتور تبریز؛ ساعت ۲۱ ورزشگاه آزادی تهران
داوران:
حسن اکرمی – محمدرضا منصوری- حسن انتظاری – کمیل غلامی، ناظر: مسعود مرادی

کد خبر 4968355
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.