پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

بهرام عادلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز نصب‌شده در بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه از بهترین نوع دستگاه موجود در ایران است، گفت: نصب دستگاه اکسیژن‌ساز باید با استانداردهای شرکت‌سازنده و نصب‌کننده منطبق باشد که هفته گذشته دستگاه نصب شد و دو شب استارت زدیم و بررسی شد و ساعت ۹ شب گذشته در مدار قرار گرفت و در حال استفاده است و بهره‌برداری کامل آن تا هفته آینده انجام می‌‎شود.

*نصب دستگاه اکسیژن‌ساز با هزینه یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ارز دولتی

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه سانترال اکسیژن و سیستم مرکزی که اکسیژن را به تخت‌های بیماران می‌رساند در بیمارستان داشتیم ولی منبع تغذیه‌کننده سانترال را با مخازن ۴۰ لیتری تغذیه می‌کردیم، افزود: قبل از کرونا ۵۰ تا ۷۰ کپسول ۴۰ لیتری را ۲ تا ۳ بار در هفته بارگیری می‌کردیم و در کرونا گاهی تا روزی ۴ بار با افزایش ۶ برابری قیمت تامین اکسیژن می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه جدید تا ۴۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می‌کند و کپسول‌های پشتیبان را هم برای جایگزینی داریم و قرارداد را با شرکت هم برای حفاظت و ایمنی حفظ کردیم، خاطر نشان کرد: یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دستگاه بود و مقرر شد تا وزارت بهداشت هزینه را به صورت کامل به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز کند.

عادلانی با بیان اینکه تاکنون کمک دانشگاه علوم پزشکی محقق نشد و پول به حساب دانشگاه واریز نشد، گفت: ما مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از کمک‌های مردمی را در اختیار دانشگاه قرار دادیم و بقیه را دانشگاه تقبل کرد و با واریز پول توسط وزارت‌خانه به حساب دانشگاه، پولی که به صورت امانت به  حساب دانشگاه واریز شد برای تجهیزات و امکانات بیمارستان هزینه می‌شود.

 

عادلانی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان با پویش مردمی اکسیژن سوادکوه جمع‌آوری شد که به صورت امانت در حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز شد تا با واریز مبلغ توسط وزارت بهداشت به شهرستان بازگردانده شود، اظهار کرد: ۳۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات جانبی توسط دانشگاه پرداخت شد .

وی با اعلام اینکه بخشی از کمک پویش را برای ساختمان دستگاه اکسیژن‌ساز هزینه کردیم و پیمانکار به مانند خیّر برای ساختمان دستگاه دستمزدی و کارگری را رایگان انجام داد، افزود: دستگاه اکسیژن‌ساز سرجمع با هزینه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ارز دولتی نصب شد.

* پاییز و زمستان سخت کرونایی

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه ما در وضعیت قرمز کرونایی قرار داریم و آمار مرگ و میر در کشور هم روند افرایشی دارد، گفت: اگر دستورالعمل‌های مقابله با کرونا رعایت نشود پاییز و زمستان سختی را در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه به عنوان متولی سلامت مردم از آنان تقاضا می‌کنیم که رعایت کنند و قدرت سرایت ویروس در همه‌گیری دوم ۹ برابر قبل است، افزود: استفاده از ماسک شاید سخت باشد ولی نسبت به بیماری قابل تحمل است و فرد مبتلا در ۱۴ روز دوره بیماری، روزی ۱۰۰ نفر را می‌تواند بیمار کند.

* ابتلای ۲۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان شهدای زیراب به کرونا

 

عادلانی از ابتلای ۲۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان شهدای زیراب به کرونا و خروج ۱۵ نفر از آنان از کادر فعالیت خبر داد و اظهار کرد: مبتلایان کرونا در سوادکوه نسبت به جمعیت شهرستان مناسب است و به طور میانگین هر روز حدود ۶ نفر ترخیص و همین تعداد بستری می‌شوند.

عادلانی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیمارستان با تعداد بیماران ما تطبیق دارد و چند نیروی جدید را جذب کردیم، از همه کسانی که در زمان خطر همکاری کردند، تشکر کرد و گفت: پیگیری راه‌اندازی رادیولوژی دیجیتال هستیم و حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای راه اندازی آن نیاز است که تامین اعتبار شد.

 /۸۶۰۱۵/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.