پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نرخ بیکاری مازندران به 10 درصد رسید

0

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران گفت: نرخ بیکاری مازندران به 10 درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احمد مظفری روز دوشنبه در جمع شهرداران مازندران در ساری افزود: براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان از 11 و 6 دهم درصد سال 95 به 10 درصد در سال گذشته کاهش یافت.

وی ادامه داد : بخش خدمات در مازندران نیمی ازسهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده است که با تقویت تولیدات داخلی و فرهنگ سازی برای مصرف کالاهای ایرانی می توانیم کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی را در این استان رقم بزنیم.

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران اضافه کرد : 52.2 درصد اشتغال مازندران در بخش خدمات است و بخش های صنعت با 28.5 درصد و بخش کشاورزی با 19.3  درصد به ترتیب بیشترین سهم اشتغال این استان را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین از رشد 0.4 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی مازندرانیها در سال گذشته خبرداد و گفت: مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی این استان را در سال گذشته 41.4 درصد اعلام کرد. مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در سال 95 را 41 درصد اعلام کرده بود.

مظفری در ادامه این جلسه به کسب رتبه اول اقامت مسافران نوروزی در مازندران اشاره کرد و افزود: شهرداران با تحقق ابعاد حقوق شهروندی نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی و رضایتمندی مردم دارند.

وی با تاکید بر تلاش شهرداران و مدیران برای کاهش آسیب های اجتماعی در مازندران ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا کام مردم استان با خدمت و توسعه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شیرین شود. مازندران نوروز امسال بیشتر از 15 میلیون نفر شب اقامت مسافر را در کارنامه فعالیت خود دارد.

مظفری بر استفاده درست و کارشناسی منابع شهرداری با اولویت بندی برای اجرای طرحهای ضروری تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند سهم بزرگی در فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی و تحقق شعار سال داشته باشند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان، تفکیک زباله از مبدا، توسعه فضای سبز شهری، نظارت دقیق بر ساخت و سازها و رعایت اصول ایمنی ساختمان، ملاقات با مردم و کارگشایی را از انتظارات جدی استاندار از شهرداران اعلام کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.