پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز دختر مازندران برگزار شد

0

ایسنا/مازندران نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز دختر مازندران با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره چهار دختر دانش‌آموز شهید استان و با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و سپاه کربلا در سالن الغدیر سپاه ساری برگزار شد.

روح الله ترابی نسب معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در نخستین کنگره شهدای دانش‌آموز دختر مازندران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در جنگ شرکت کرده بودند، اظهار کرد: از مجموع دانش‌آموزان رزمنده ۳۶ هزار نفر شهید و برخی از آنان مفقود الاثر و بیش از ۸۵۶ نفر جانباز شدند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی دفاع مقدس مدیون خون شهدای دانش‌آموز و به ویژه اقشار مختلف جامعه بوده است، تصریح کرد: جنس حضور دانش‌آموزان در دفاع مقدس نسبت به افراد دیگر متفاوت بوده چراکه نگاه مادی و دنیوی نداشتند و جاذبه‌های دنیا در نگاه آن‌ها جایگاهی نداشته است.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در خصوص پیروزی خرمشهر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن در آن زمان ۳۳ روز مقاومت کرده که این شهر را فتح کند چراکه اتحاد مردم در آن زمان پیروزی فتح خرمشهر را به دنبال داشت و امروزه قدرت ایران به همین اتحادها وابسته است.

ترابی گفت: زمانی که دشمن در دوران دفاع مقدس به ایران حمله کرده بود، ایرانی‌ها توانستند با دست خالی و اسلحه اندک ارزش کشور خود را برای همیشه حفظ کنند.

نگاه بسیجی برگرفته از فرهنگ عاشورایی است

عسگر مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران در ادامه این کنگره افزود: اگر در نگاه بسیجی مجاهدت و شهادت افتخار بوده برگرفته از فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) است چراکه امام حسین برای پایندگی اسلام جان خود را داده که امروز به یک جنبش ماندنی در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بسیجیان ما کسانی بودند که در جنگ صف‌آرایی کردند و این نظام را برای همیشه ماندگار جلوه دادند و امروزه به یک الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل شده‌اند چراکه دفاع مقدس نگاهی معنوی و آخرتی را در پی داشت.

معاون اجرایی سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب زمینه‌های مناسب برای پیشرفت علم بوده است، عنوان کرد: علم گام دوم انقلاب را باید در اقتصاد سهیم دانسته و باید آن را در مدرسه نهادینه کنیم.

مجیدی یادآور شد: امروزه دشمن جنگ خود را از طریق فضای نرم به راه انداخته است بنابراین دانش آموزان ما باید بیاموزند تا در مقابل زورگویی دشمنان بایستند و از کشور خود دفاع کند، در جنگ سخت همین دانش‌آموزان در مقابل دشمن ایستادگی کرده و همین اتحادها امروز ایران را به قدرتی تبدیل کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.