پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ناترینگ! شوخی با گفتار مسئولان! درست گفتم؟ / طنز 1

در این مجموعه جدید که به صورت ماهانه در سایت چهاردانگه ساری منتشر می شود، سخنان مسئولان که به نوعی با بخش چهاردانگه مرتبط باشد، زیر ذره بین برده می شود تا باز خودمان این جملات را بخوانیم و خودمان هم کیف کنیم، البته از نوع تلخش! درست گفتم؟ این را هم بگویم که هدف از نوشتن این طنز

4

 

گاهی در بین حرفهای مسئولان کشوری، استانی و محلی جملاتی شنیده می شود که در نوع خود جالب هستند. البته قصدی هم ندارند! ولی ما با کمی ظرافت و نکته سنجی با آنها سوژه ای خودمانی برای ناترینگ زدن به خودمان درست می کنیم ( و نه خدای نکرده به مسئولان که زبانم لال ما را چه به گوش مبارک مسئولان) و اینکه چرا این حرفهای زیبای مسئولان را می شنویم و متنبه نمی شویم. در این مجموعه جدید که با نام محلی مازندرانی «ناترینگ» و به صورت ماهانه در سایت چهاردانگه ساری منتشر می شود به مسئولان ناترینگ (از نوع شوخی و آهسته اش) خواهیم زد. ناترینگ همان نوازش کردن با انگشت بزرگ دست وقتی از چله شست با سرعت زیاد رها شده و ناغافلی به گوش کسی می خورد، را گوییم که گوش را قرمز و درد زیادی هم دارد. = تلنگر زدن هم شاید معنی بدهد. درست گفتم؟

 

از این پس سخنان مسئولان (محلی، استانی، کشوری، بین المللی و …. ) که به نوعی با بخش چهاردانگه مرتبط باشد، زیر ذره بین برده می شود تا با هم این جملات را بخوانیم و با هم کیف کنیم، البته از نوع تلخش! درست گفتم؟ این را هم بگویم که هدف از نوشتن این طنز، به هیچ وجه زیر سوال بردن شخصیت و یا عملکرد مدیران محترم به ویژه مدیران زحمتکش بخش چهاردانگه نیست. هر گفتاری که از زبان مسئولان گفته و رسانه ای شود، می تواند دارای حاشیه و حرف و حدیث باشد و ما هم ناترینگ را انتخاب کردیم تا یادآوری آنچه «گفته می شود» را نموده باشیم! درست گفتم؟

 

Natring2

 

1 . حسن پسندیده مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست: برای رفع مشکلات زباله شهرستان ساری و احداث کارخانه کمپوست، دو قطعه زمین به مساحت ۲٫۸ هکتار جهت ساخت زباله سوز در مناطق مختلف اطراف ساری مکان یابی شد و قرارداد ساخت زباله سوز با شرکتی خصوصی از سوی شهرداری‌ها منعقد شده که تاکنون در حد پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. (لینک)

– ناترینگ: تبریک تبریک تبریک. بدهید سرتاسر ساری را طاق نصرت بزنند و چراغانی کنند. حدود 5 سال است که مسئولان استان و اعضای شورای اسلامی شهر ساری هی رفتند چین و ماچین برای دیدن کارخانه زباله سوز سرزمین چشم بادامی ها و بستن قرار داد. تازه آقا میفرمایند “در حد ” پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشته! و احتمالاً آن 5% پیشرفت هم بریدن درختان آن زمین بوده.

نتیجه ناترینگ: هر سال فقط یک درصد پیشرفت فیزیکی! برای 100% پیشرفت باید 100 سال صبر کنیم! درست گفتم؟

 

2 . همان مدیر بالایی: حمل پسماندهای ساری که حدود ۳۵۰ تن در روز است به منطقه کیاسر در نزدیکی استان سمنان با ۱۲۰ کیلومتر فاصله از ساری منتقل می‌شود که موجب کاهش توان مالی شهر ساری و ایجاد شرایط نامناسب زیست محیطی شده است. (لینک)

– ناترینگ: آقای مدیر کل! مردم و دلسوزان چهاردانگه سالهاست فریاد می زنند که این زباله ها پدر ما و نسل بعد از ما و محیط زیست ما را در آورده. کو گوش شنوا!

– نتیجه ناترینگ: شما غصه شهرداری را نخورید که توان مالی اش کم شده! این کمر چهاردانگه است که زیر بار زباله های ساری خم شده! درست گفتم؟

 

3 . باز هم همان مدیرکل قبلی: زباله‌سوزها برای پسماندهای شهری کاربرد ندارند و زباله‌سوزها برای پسماندهای تفکیک شده که درصد خلوص خوبی دارند به میزان ضعیف می‌تواند استفاده شود و برای پسماندهای مخلوط به هیچ عنوان جوابگو نیست. (لینک)

– ناترینگ: پس ساخت این کارخانه زباله سوز با بودجه چند ده میلیاردی اش برای چیست؟

– نتیجه ناترینگ: این همه سفر مقامات استانی به چین برای این بوده تا ببینند دولت چقدر حق ماموریت به سفرهای خارجی می دهد! می گویند چاه کنی برای شخصی چاه می کند. کسی به او گفت: زمین اینجا که آب ندارد؟ چاه کن هم گفت: اگر آب ندارد برای من نان که دارد!!  درست گفتم؟

 

4 . دوباره باز همان مدیر کل قبلی: قرارداد برای شروع پروژه ساخت زباله سوز منعقد شده است ولی از بودجه و اعتبارات در حال حاضر اطلاعی در دست نیست. (لینک)

– ناترینگ: پس بودجه آن 5% پیشرفت فیزیکی از کجا تامین شده؟ وقتی بودجه برای 5% تامین شده پس برای 95% باقیمانده هم تامین شده است. بودجه متواری نشده که؟ همین جاها یک جایی هست!

– نتیجه ناترینگ: باید بپذیریم که آن بودجه را هم لولو برد! درست گفتم؟

 

5 . حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر تاسیس نمایندگی اداره ورزش و جوانان در کیاسر، گفت: اکنون زیرساخت های ورزشی در کیاسر تکمیل نیست. (لینک) / مهندس خلیل انتظاری شهردار کیاسر: مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران می تواند مشکلات ورزش استان را برطرف کند و با توجه به تجربیاتی که وی در عرصه های ورزشی در کارنامه خود دارد می تواند موجبات رشد و تحول ورزش مازندران را فراهم سازد. (لینک)

– ناترینگ: مسئولان عزیز کار ما را در ناترینگ زدن آسان کردند و خودشان برای ما جواب جور کردند.

– نتیجه ناترینگ: برطرف کردن مشکلات ورزش استان پیشکش جناب مدیر کل! همان زیرساخت های ورزشی در کیاسر را تکمیل کنند ما دعاگویش هستیم! درست گفتم؟

 

6 . آقای شریعت نژاد نائب رئیس و سخنگو شورای اسلامی شهر کیاسر: یکی از مهمترین فعالیتی که شورای اسلامی شهر کیاسر در دوره چهارم و در سال اول فعالیت خود انجام داده برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی با حضور چشمگیر مردم شهر کیاسر و بخش چهاردانگه و اجرای برنامه متمرکز در میدان ولی عصر شهر کیاسر با حضور مسئولین شهرستان و استان در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ بوده. (لینک) / مهندس خلیل انتظاری شهردار کیاسر: هم‌اکنون مردم این منطقه به صورت خودجوش پیاده‌روی و برنامه‌های ورزشی را انجام می‌دهند اما برای افزایش حضور مردم در فعالیت‌های ورزشی باید نماینده‌ای از ورزش و جوانان در این شهر حضور داشته باشد. (لینک)

– ناترینگ: باز هم مسئولان عزیز کار ما را در ناترینگ زدن آسان کردند و باز هم خودشان برای ما جواب جور کردند. واقعاً ناترینگ زدن کار سختی است.

– نتیجه ناترینگ: عجب بجوش بجوشی شده این راهپیمایی خودجوش و حضور چشمگیر مردم! درست گفتم؟

 

7 . مشکل ضعف ولتاژ برق بالاده برطرف شد. (لینک)

– ناترینگ: دست سه نفر شورای اسلامی بالاده، یک نفر مدیر برق کیاسر و چندین کارشناس و کارگر به اضافه مدیر برق جنوب شهرستان ساری و مدیر توزیع برق استان مازندران که تلاش و پیگیری کردند تا یک ترانس ۵۰ آمپری 7-6 میلیون تومانی برای نصب در بالاده تهیه گردید، درد نکند.

– نتیجه ناترینگ: به زودی مشکل راه، آب، بیکاری، مهاجرت، اشتغال، درمانگاه، دامداری، کشاورزی و …… بالاده و سایر روستاها هم حل می شود. از قدیم گفتند مشکل خودبخود که حل نمیشود و باید برای رفع یک مشکل کوچک در یک روستای دور افتاده چندین نفر مدیر و شورا و کارشناس و جن و انس همکاری کنند تا آن مشکل کوچک حل شود. درست گفتم؟

 

8 . جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت: حادثه رخ داده در معدن زغال سنگ کیاسر مازندران که منجر به فوت دو معدنچی شد ناشی از بی احتیاطی این افراد بوده است. (لینک)

– ناترینگ: این کلمات و جملات و پارگراف مسئولانه و البته تاسف بار آقای معاون را باید با آب طلا نوشت. جانا اگر مرهم بر زخم دل ما نیستی، نمک هم نباش.

– نتیجه ناترینگ: بعضی ها وقتی از مادر متولد می شوند تا در آینده حتماً مدیر و مدیرکل و معاون وزیر شوند، حتماً محتاط هم هستند! درست گفتم؟

 

9 . سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی کشور: ثروت زیادی در بخش چهاردانگه ساری نهفته است، مردم ما کم لطف هستند از سرمایه انسانی و منابع طبیعی استفاده نمی‌کنند. (لینک)

– ناترینگ: آقای معاون! ترا به هر کس که دوست داری! بیا و استفاده از این ثروت کشف شده را به ما مردم کم لطف و محروم چهاردانگه هم یاد بده!

– نتیجه ناترینگ: آقای معاون یک بار به چهاردانگه آمد و این همه ثروت را کشف کرد! ما که سالهاست اینجا زندگی می کنیم چطور آن را ندیده بودیم؟ واقعاً که کم لطف هستیم! درست گفتم؟

 

10 . مهندس خلیل انتظاری شهردار کیاسر: بزرگ ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران به ارتفاع 100 متر توسط شهرداری کیاسر نصب می‌شود. (لینک)

– ناترینگ: ظریفی معلوم الحال به شوخی می گفت: کیاسر را نتوانستم روی نقشه ایران پیدا کنم. گفتم مشکل از نزدیک بینی خودت هست. عینک لازم داری برادر!

– نتیجه ناترینگ: بالاخره نمردیم و شنیدیم که کیاسر هم صاحب «ترین» های کشوری میشود. درست گفتم؟

 

11 . ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: پایه و اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در اواخر سال گذشته به منظور تنفس ۱۰ساله جنگل‌های شمال کشور، کار‌شناسی شده نیست! (لینک)

– ناترینگ: عجب! واقعاً عجب! از دست کارخانه چوب و کاغذ مگر جنگلی هم از پایه و اساس باقی مانده؟ جای آقای مدیر عامل از پایه و اساس در مجلس شورای اسلامی واقعاً خالیست!

– نتیجه ناترینگ: سیصد چهارصد نفر نماینده مجلس کاش از پایه و اساس یک کم سواد جنگلی مثل آقای مدیر کل داشتند! درست گفتم؟

 

12 . همان مدیر کل قبلی: تنفس ۱۰ ساله جنگل‌های شمال کشور در مورد جنگل‌های تحت پوشش شرکت صنایع چوب و کاغذ نباید صدق کند. زیرا این شرکت در ازای قطع هر اصله درخت یک نهال را جایگزین آن می‌کند. (لینک)

– ناترینگ: یک درخت کهنسال جنگلی را 5 تکه می کنند و روی 5 تا تریلر 18 چرخ می گذارند و بجایش یک نهال به قطر 2 سانت و ارتفاع 2 متر می کارند! (البته اگر گاو مَشدحسن و گوسفندکِل رجب بگذارد این نهال رشد کند! این ناترینگ در باره نابودی جنگل توسط کارخانه چوب و کاغذ نباید صدق کند!

– نتیجه ناترینگ: هر درخت هزار ساله جنگلی که قطع شود حتماً بجایش نهالی کاشته می شود که 1000 سال بعد به کلفتی همین درخت قطع شده امروز می شود.! البته اگر شرکت چوب و کاغذ تا آن زمان جنگلی باقی بگذارد! درست گفتم؟

 

13 . مهندس خلیل انتظاری شهردار کیاسر: با توجه به درخواست شهروندان کیاسری برای احداث گرمابه در این شهر، با همت شورای شهر و شهرداری، گرمابه سنتی در کیاسر احداث می شود. (لینک)

– ناترینگ: البته داشتن گرمابه عمومی برای شهر کیاسر به ویژه برای کهنسالان خیلی ضروری است. چون هم بدنشان در گرمابه عمومی، خوب خیس می خورد و چرکش گرفته می شود و هم دوستان قدیمی خود که همان دوستان «گرمابه و گلستان» هستند، را پیدا می کنند.

– نتیجه ناترینگ: ساختن گرمابه خالی فایده ندارد. حتماً یکی دو نفر کیسه کش ماهر هم استخدام کنید! درست گفتم؟

 

مسئولان گرامی! تا ناترینگ بعدی مواظب زبان خود، ببخشید گوش خود باشید! این را واقعاً «درست گفتم».

 

نویسنده: عین اله آزموده.

 

4 نظرات
  1. رضا چهاردانگه اي می گوید

    خيلي خيلي نوشته ي زيبايي است. عنوان خيلي زيبايي هم براش انتخاب شده و نشون ميده كه چهاردانگه نيوز از پشتوانه مديريتي كاركشته اي بهره ميگيره. دست نويسنده عزيز درد نكنه. نوشته هاي آقاي آزموده همه شون زيبا و تاثيرگذارند. مثل همين ناترينگ، يا مرگ در جاده كياسر پرسه ميزند! و …
    در ناترينگ در عين اينكه نظر مسئولان به چالش كشيدین خيلي هم زيبا با اونا كنار اومدین. نه سيخ سوخت و نه كباب. وگرنه هر كدوم بسوزه يه جورايي ميشه.
    آخه اگه با مسئولان چهاردانگه دست به يقه كلامي بشين شايد مث اين نوشته ناترينگ جواب نده و بايستي مشت زد (اين قسمت شوخي بود)!!!!! درست گفتم آقاي آزموده؟

  2. اسماعیل توبه بالادهی می گوید

    دست مش عینول با این نوشته درد نکنه. واقعا طنز با حالی بود. اگر چاشنی طنز را بیشتر کنه بنظرم با حالتر میشه. ولی عینول جان باز دست اداره برقیها با این ترانز 6 یا 7 میلیونی درد نکنه. ولی با قولی که مدیر کل امور شوراها چندین ماهه با وعده ۱۵میلیونی بابت آب بالاده داده فکر کنم لای پیچ و خم اداری گم شده. بنظرت یکی از اون ناترینگها نعمت آقا توکلی میخواهد. درست گفتم؟

  3. سعیدی کیاسری13 می گوید

    لطفا صفحه ناترینگ تون حذف کنید چون واقعا مسخره است وقت آدما را الکی میگیره
    چند تا ایراد اساسی داره
    1- نویسنده توانایی لازم برای نوشتن متنهای ناترینگی را نداره
    2- نویسنده جرات و جسارت لازم برا ی اینچنین صفحاتی را نداره
    3- بلد نیستید کدوم قسمت از حرفهای مسئولین را برجسته کرده و درباره اش متن انتقادی بنویسید
    4- در کل با شناختی که از گروهتون دارم این کاره نیستید پس بی خیالش بشین
    …………………………………………………………………………………….
    چهاردانگه ساری: دوست عزیز آقا یا خانم سعیدی کیاسری
    با سلام.
    صفحه ناترینگ بخش جدید طنز با توجه به گفته های مسئولان در باره چهاردانگه می باشد. چنانچه فکر می کنید وقت تان با خواندن آن به هدر می رود دوستانه توصیه می شود از خواندن آن صرف نظر کنید.
    1 . نویسنده، توانایی نوشتن چنین متن هایی را داشته و بیشتر مقالات رسمی و انتقادی سایت چهاردانگه ساری توسط ایشان نوشته می شود.
    2 . نویسنده، برای حریم و شخصیت حقیقی و حقوقی مسئولان موظف به رعایت مسئولیت قانونی خود می باشد.
    3 . تشخیص اینکه “کدام قسمت از حرفهای مسئولین را برجسته و درباره اش متن انتقادی نوشته شود” بر عهده نویسنده می باشد. به نظر، انتخابش درست است.
    4 . احتمالاً شناخت شما از مسئولان و مدیران سایت چهاردانگه ساری کافی نمی باشد.
    با امید همکاری شما در ارائه مطالبی چون ناترینگ.

  4. نامدارسلیمانی ورکی می گوید

    باسلام وخسته نباشید طنز ناترینگ شما را خواندم بسیار جالب بود وما هم باید یک چنین ناترینگی به مسئولین بخش کلیجانرستاق بزنیم چون خیلی سوتی میدن وقولهایی بدون عمل میدن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.