پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در مازندران گزارش نشد

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های دامی دامپزشکی مازندران؛

با توجه به اینکه تب کریمه کنگو در دام‌ها هیچ علامتی ندارد و از طریق کنه یا گوشت آلوده به انسان منتقل شده این موضوع نگرانی‌هایی به همراه دارد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مهدی حسن‌پور امروز درباره وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: معمولا ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ماه البته  براساس شرایط آب و هوایی و باتوجه به گرم شدن پرخطرترین ماه‌ها برای رشد و تکثیر کنه؛ عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه تب کریمه کنگو در دام‌ها هیچ علامتی ندارد و از طریق کنه یا گوشت آلوده به انسان منتقل شده این موضوع نگرانی‌هایی به همراه دارد.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های دامی دامپزشکی مازندران با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو از نظر علمی بیماری قابل انتقال از دام به انسان می‌دانیم، اضافه کرد: باتوجه به اینکه در دام هیچ علامتی ندارد الزامات پیشگیرانه باید تقویت شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه کشتار دام باید حتما در کشتارگاه صورت گیرد، خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر اینکه مردم از کشتار غیرمجاز دام پرهیز کنند.

وی بیان کرد: همچنین دامداران بحث سم‌پاشی دام و جایگاه را در اولویت قرار دهند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های دامی دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه امسال تا به این لحظه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در  مازندران نداشتیم، اظهار کرد: نکته مهم رعایت اصول حفاظت فردی است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.