پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موانع اجرایی پیش روی تولید در مازندران رفع می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد حسین زادگان عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری اظهار داشت: در مهم‌ترین اقدام برای صنعتگران استان باید موانع و  مشکلات را شناسایی و  آسیب‌شناسی کنیم  و مقررات دست و پاگیر را حذف کنیم.

وی افزود: شورای گفت‌وگو در حقیقت کار ساختاری و زیربنایی انجام می‌دهد تا مقررات و  موانع تولید در یک فرآیند تولید به درستی اجر شود.اگر قرار است حامی بخش خصوصی باشیم باید کارها تسهیل و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند که در اقتصاد مقاومتی باید موانع توسعه اقتصاد را شناسایی تا  موجب پویایی و توسعه جامعه شود.

استاندار گفت: متاسفانه کارگروه‌های مختلفی دراستان داریم که برخی از آنها خروجی مناسب که مصوبات باید قابلیت اجرایی را داشته باشند، ندارند. اصلاح ساختار و فوانینی که فعالان اقتصادی را درگیر کرده در کمیته تخصصی بررسی شود.

حسین زادگان افزود: در حوزه اجرایی مدیران به بخش خصوصی کمک و هرمجموعه به تعهدات خود عمل کنند که تلاش می‌کنیم بروکراسی زائد و فاسد را در حوزه سرمایه‌گذاری در استان رفع کنیم.

استاندار تصریح کرد: عواملی که بخش خصوصی را آزار می‌دهد و مانع تولید می‌شود ریشه ای و ساختاری باید رفع شود که  بسیاری از مسائل، مشکلات، ناهماهنگی‌ها و ابهاماتی که در زمینه فعالیت‌های بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی وجود دارد با هماهنگی و برنامه ریزی درست رفع شود.

رفع موانع اجرایی تولید در استان

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و  سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موضوعی که در نشست شورای گفت‌گو دولت و بخش خصوصی مطرح می‌شود رفع موانع اجرایی است.

عبدالله رضیان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات  باید همه دست به دست دست هم دهیم و شرایط اقتصاد را حفظ و برای حمایت از رونق کسب و کار همت کنیم. این جلسات تعامل بخش خصوصی و اجرایی را زیاد می‌کند تا ظرفیت اشتغال را توسعه دهیم.

حسن خیریان‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار نیز گفت:  اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو پیگیری مهم است که یکی از  وظایف دبیرخانه تنظیم دقیق صورتجلسات ابلاغ و پیگیری مصوبات است.

توسعه کسب و کار از طریق تقویت باور شورای گفت‌وگو

وی تصریح کرد: وظیفه شورای گفت‌ وگوی استانی در ده بند مشخص شده که یکی از نکات برجسته و بارز کلمه فراگیر است که این مسائل شناسایی در کمیته‌ها بحث و بررسی و احصا، خلا قانونی رفع می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز در این نشست گفت: شورای گفت‌وگو نقش و وظیفه مهم آن رفع مشکلات واحدها و بخش خصوصی است اما درعمل برخی ادارات یا باور ندارند و یا به درستی عمل نمی‌کنند. با حمایت جدی نگاه جدیدی در حوزه کسب و کار داشته باشیم.

عبدالله مهاجر دارابی افزود: سال97 مصوبات ملی و استانی نشان می‌دهد که چه میزان عملیاتی شد. اگرمجموعه استانی دغدغه قانون و اجرای آن را داشته باشند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. قانون مشکلات فضای کسب و  کار را رفع به شرط آنکه همه مکلف به اجرای قانون باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی گفت: بخشنامه و دستور العمل‌ها مشکلات ایجاد کردند که نگاه ما این است مزاحمت‌های  تولید و فعالیت اقتصادی حذف شود. امروز شرایط کشور به گونه ای است که دشمنان ما با تحریم و ایجاد مشکلات فراوان اقتصادی علیه اقتصاد کشور گام برداشتند که وظیفه همه ما حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن در تمام زمینه‌ها است.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.