پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منطقه گردشگری چشمه باداب سورت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

0

چشمه پلکانی تراورتنی باداب سورت در روستای ” اورست ” در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع است . این چشمه در سال ۱۳۸۷ پس از کوه دماوند به عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، عباسعلی رضایی در جلسه بررسی و پیگیری موضوعات منطقه توریستی گردشگری چشمه باداب سورت با اعلام اینکه فرآیند واگذاری چشمه باداب سورت از فردا آغاز می‌شود، گفت: آگهی مزایده واگذاری چشمه باداب سورت  از صبح فردا در روزنامه‌ کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

فرماندار شهرستان ساری با تشکر از حمایت‌های استاندار مازندران  و تعامل اداراه کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت آب منطقه‌ای استان ،تصریح کرد: در این واگذاری به مقولات مهمی چون تامین منافع و حقوق مردم بومی، ضمن حفظ حقوق و مالکیت ملی میراث طبیعی توجه جدی شده است.

این چشمه در حدود ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ساری و بر فراز ارتفاعات یکهزار و ۸۴۰ متری رشته کوههای البرز قرار دارد.
حوضچه های این چشمه بی نظیر که یکی از ظرفیت های گردشگری سلامت نیز به شمار می آید به دو شکل گسلی و درزه ای و به فاصله کمتر از ۲۰ متر از یکدیگر تشکیل شده اند و دارای طعم های متفاوت است.

چشمه باداب سورت برای مردم مازندران یک چشمه آب معدنی دارای خواص درمانی محسوب می شود . باداب در اصطلاح مازندرانی از دو کلمه ‘ باد ‘ و ‘ آب ‘ تشکیل شده است و به چشمه ای گفته می شود که آب آن برای درمان دردهای مفاصلی و رماتیسم مناسب است .کلمه ‘ سورت ‘ نیز برگرفته از نام روستایی است که قبلا در کنار چشمه وجود داشته ولی از بین رفته است. مهم ترین زیبایی این چشمه قرار گرفتن در شیب دامنه کوه است که سبب شده در طول میلیون ها سال دهها حوضچه کم عمق و زیبا به رنگ های کرم ، نارنجی، زرد و قرمز را به وجود آورد و املاح آب آن حاوی سدیم ، یون های کلر ، آهن ، گوگرد و گچ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.