پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

«منجیر» در دسترس نیست/ سایه کرونا بر سر کودکان دبستانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، شیوع کرونا از اسفند سال گذشته سبب شده است تا فعالیت‌های اداری و غیراداری دچار اختلال شده و سپس برای حفظ سلامت افراد و شهروندان تعطیل شوند.

این مسأله در حوزه تحصیلات دانشگاهی و آموزش و پرورش از حساسیت بسیار بالاتری برخوردار شد و بر این اساس به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دبستان و دانشجویان از خطر ابتلا به کرونا ویروس کلیه مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در تمامی مقاطع به طور کامل تعطیل شوند تا در امان بمانند.

این موضوع با فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصیلی جدید و هم‌زمانی آن با فصل بارندگی و کاهش دما و بروز موج سوم کرونا همراه با شیوع آنفلوانزای فصلی، به عنوان یک دغدغه جدی و نگران کننده برای خانواده‌ها در قبال حضور فرزندانشان در کلاس درس تبدیل شد.

اگر چه وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت ارتباطات اقدام به توسعه زیرساخت‌های اینترنتی برای تشکیل کلاس‌های درس آنلاین کرده است ولی در این بین نه تنها برخی دانش‌آموزان در مناطق مختلف شهری و روستایی از داشتن موبایل اندرویدی یا تبلت محروم هستند و خانواده‌هاشان نیز توان خرید این دو ابزار را ندارند اما شنیدن این خبر که حداقل یک روستا در غرب مازندران حتی از زیر پوشش قرار داشتن آنتن شبکه موبایل در عصری که شتاب فزاینده‌ای در توسعه شبکه‌های مخابراتی کشور دیده‌ می‌شود، محروم است جای تامل دارد.

روستای «منجیر» در بخش کجور شهرستان نوشهر که دارای جمعیت ثابت و بومی قابل توجهی در طول ایام سال است در زمینه بهره‌مندی از زیرساخت‌های شبکه تلفن همراه همچنان محروم است و به همین منظور دانش‌‌آموزان مقطع دبستان «شهید حسن محمدی» این روستا مجبور هستند تا به صورت حضوری در این شرایط سخت و خطرناک کرونایی در کلاس درس حاضر شوند.

هر چند پروتکل‌های بهداشتی در این دبستان رعایت می‌شود ولی باز هم خطر کرونا به طور جدی تهدید کننده است.

فیلمی از نمای دبستان «شهید حسن محمدی» روستای منجیر همراه با توضیحات تکمیلی

 / 86019/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.