پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی ظرفیت‌های فرهنگ عشایر از رویدادهای گردشگری “ساری ٢٠٢٢”

0

ایسنا/مازندران معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران گفت: معرفی ظرفیت‌های فرهنگ عشایر از رویدادهای گردشگری “ساری ٢٠٢٢” خواهد بود.

مهران حسنی در گفت‌وگو با ایسنا از تشکیل کار گروه توسعه گردشگری و صنایع‌ دستی عشایری در مازندران خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی اقوام، فرصت خوبی برای آغاز معرفی این ظرفیت‌ها در استان بود.

وی با اشاره به اهمیت عشایر در رونق گردشگری و عدم معرفی ظرفیت‌های آن تصریح کرد: براساس دستور العمل‌های ابلاغی این کار گروه با رویکرد جامع در تمام حوزه‌های میراث فرهنگی و صنایع دستی تشکیل شده است.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش گردشگری مبتنی بر محیط زیست پایدار گفت: شناساندن ویژگی‌های زندگی، میراث فرهنگی و معنوی بین عشایر و گردشگران از اهداف کار گروه توسعه گردشگری این استان خواهد بود.

حسنی با بیان اینکه صنایع دستی عشایر یک شاخه مهم در این حوزه است، خاطرنشان کرد: توسعه صنایع دستی، شناسایی و سازمان دهی، بازاریابی، برپایی نمایشگاه‌ها منطقه‌ای، ملی از دیگر اهداف این کار گروه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به رویداد پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، “ساری ٢٠٢٢” یادآور شد: معرفی ظرفیت‌های فرهنگ عشایر یکی از موضوعات مهم در این رویداد است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.