پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطهری:‌ ظاهراً نساجی همیشه برای قهرمانی جنگیده/ پنالتی دوم‌مان هزار درصدی بود!

0

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از مازندران، حمید مطهری پس از تساوی یک بر یک دیدار نساجی و پیکان، اظهار داشت: در ابتدا و قبل از مسائل فنی از تماشاگران تشکر می‌کنم و دست تک تک آن‌ها را می‌بوسم. این یعنی هوادار واقعی. سنگ تمام گذاشتند و خیلی خوب و یکدست تشویق کردند. فوق‌العاده بودند و از آن‌ها ممنون هستم که به این شکل تیم خود را حمایت می‌کنند. این یعنی یک هوادار نمونه و و واقعی که همیشه از آن صحبت کردم. هواداری که دِلی تیمش را دوست دارد. بار دیگر تکرار می‌کنم دست تک‌ تک شان را می‌بوسم.

وی افزود: پیکان تیمی است که دفاع می‌کند و این هم هیچ ایرادی ندارد. در فوتبال سبک‌های مختلفی است و همه مربیان فلسفه خودشان را دارند. این خوب دفاع کردن یک هنر است. بچه‌های من نهایت تلاش خود را کردند. خیلی پرفشار و با ریتم خوبی کار را شروع کردیم و موقعیت‌های خیلی خوبی هم داشتیم. هم رشید مظاهری در 3-2 صحنه خوب کار کرد و هم مقداری بدشانس بودیم که توپ‌هایمان به گل ننشست.

سرمربی نساجی عنوان کرد:‌ فضاهای بین خطوط حریف را شناسایی کردیم تا توپ‌گیری بتوانیم از این طریق به پیکان ضربه بزنیم اما این اتفاق نیفتاد متأسفانه بازی مساوی شد از تلاش بچه‌ها فوق‌العاده راضی هستم اما از نتیجه راضی نیستم. امیدوارم بتوانیم در هفته‌های بعدی جبران کنیم.

مطهری در مورد اینکه چرا تیمش پس از گلزنی خیلی سریع در زمین خودش عقب نشست، گفت: با این حرف کاملاً موافق هستم. اما اگر یک دوربین بیرون از زمین روی من باشد می‌بینید اصلاً این سبک بازی را دوست ندارم در آن لحظات به دنبال نتیجه 2 بر صفر بودم اما این یک بحث ذهنی است. تیم من می‌خواست از گل خود محافظت کند. 2-3 هفته نبرده بود و فشار رویش وجود داشت. به همین دلیل بازیکنانم خود به خود عقب رفتند خیلی تلاش کردم جلو بیایند اما متأسفانه این اتفاق  نیفتاد. این موضوع تاکتیکی نبود بلکه کاملاً ذهنی بود.

وی در مورد اتفاقات مربوط به صحنه تعویض کریم اسلامی خاطرنشان کرد:‌کدام مربی در خانه‌اش و در شرایطی که یک بر صفر جلو است مهاجم خود و بازیکن تأثیرگذارش را بیرون می‌کشد. من می‌خواستم نساجی را دو نوکه کنم اما این موضوع را هم به نیمکت خود گفتم اما نیمکت تیم تعویض را  اشتباه نوشت. چه کار کنم؟

سرمربی نساجی در خصوص اینکه آیا نمی‌توانست این تعویض را برگرداند، گفت: ناظر بازی اجازه نداد. می‌خواستم با دو مهاجم نوک بازی کنیم اما یکی از آنها را به اشتباه بیرون کشیدند. به هر حال اتفاقی است که افتاده و اگر الان بخواهم در موردش صحبت کنم چیزی حل نمی‌شود. نظر من واقعاً تعویض اسلامی نبود. می‌دانید کریم بازیکن تأثیرگذاری است. ناگهان در دقیقه 95 برای تیم پنالتی می‌گیرد. یا حرکتی انجام می‌دهد که بازی زیر و رو می‌شود. هیچ مربی عاقلی چنین بازیکنی را از زمین بیرون نمی‌آورد. 

مطهری در خصوص اینکه آیا نساجی به دلیل پیروز نشدن در 6 مسابقه وارد بحران شده است، اظهار داشت: این هفته‌ها را چگونه شمردید تیم ما از هفته چهاردهم برنده نشده، چگونه حساب می‌کنید که تیم من 6 هفته است برنده نشده است؟ حتی اگر پیروزی ما مقابل فجرسپاسی در جام حذفی را کنار بگذارید پنج بازی در لیگ برتر پیروز نشده‌ایم نه 6 بازی ؛ سؤال خوب و حرفه‌ای بپرسید. این سؤال پرمعنا است اما من به هواداران پاسخ می‌دهم. 

وی درباره اینکه آیا دلیل خاصی برای تک مهاجمه بازی کردن نساجی تا حدود دقیقه 80 وجود دارد، توضیح داد: خیر، اینکه می‌گویید تک مهاجم را درک نمی‌کنم. تیم من در حمله سه مهاجمه است. اینجا وقت آنالیز کردن نیست که بخواهم صحبت کنم. فرم بازی متفاوت است. تیم بارسلونا نیز زمانی 4-6 بازی می‌کند. آیا می‌توانید بگویید هیچ چیز از فوتبال نمی‌دانند. پرسپولیس در زمانی که من دستیار یحیی گل‌محمدی بودم برخی مواقع بدون مهاجم بازی می‌کرد. این موضوعی نیست که بخواهید رویش مانور کنید.

سرمربی نساجی افزود: ما به شکل‌های مختلف به دروازه حریف نزدیک می‌شویم. اینکه با یک مهاجم بازی کنیم یا 6 مهاجم موضوعی را حل نمی‌کند. اینگونه نیست اگر با دو مهاجم بازی کنید اتفاقی بیفتد یا خیر؛ فلسفه من به این شکل بازی کردن است اما نظر شما هم قابل قبول است.

مطهری در مورد اظهارنظر خود مبنی براینکه دوست داشتیم در 10 دقیقه پایانی با دو مهاجم نوک بازی کند، گفت: منظور من بازی کردن با دو مهاجم هدف بود ولی 9 کاذب  هم داریم. شما فقط بازیکن را می‌بینید. عرفان گل‌محمدی و آداما نوک هستند این موضوع را دوست دارید اما نمی‌بینید که من از شماره 9 کاذب استفاده می‌کنم از رضا جعفری در همین پست بازی می‌گیریم. صابر حردانی همین کار را انجام می‌دهد. ببینید او کجا بازی می‌کند و چقدر موقعیت گل دارد. برای ما پنالتی گرفته است.

وی در مورد اینکه پس با توجه به صحبت‌هایش در نشست خبری پس از بازی با پرسپولیس انتظار می‌رفت در این تیم تغییرات زیادی ایجاد شود اما چنین اتفاقی نیفتاد، عنوان کرد: تیم ما خصوصی است اما نباید اینگونه باشد که بازیکن را از دست بدهم و نتوانم نفر جایگزینش کنم. خیلی در این زمینه تلاش کردم اما با  توجه به بضاعت خود چگونه بازیکن بیاوریم؟ آیا باید در این شرایط بازیکن خودم هم برود؟ در برخی پست‌ها کمبود بازیکن هم داریم. باید بتوانم نفراتی را جایگزین کنم تا این کار را انجام بدهم. رقابت کردن با تیم‌های متمول سخت است. خودم با بازیکن بزرگ صحبت کردم وقتی به باشگاه آمد و مبلغ را به او گفتند به تراکتور رفت؛ البته او به نساجی تخفیف هم می‌داد وقتی نمی‌آید چه کار کنم. با همین داشته‌ها کار خواهم کرد . بچه‌های ما تلاش کردند و زحمت کشیدند. تیم‌های بزرگی را بردیم اگر می‌خواهید به عقب بازگردید چرا به بازی با  تراکتور نگاه نمی‌کنید. چرا به بازی با فولاد بازنمی‌گردید. اگر تیم من نفرات فولاد را داشت …

سرمربی نساجی در مورد ناراحتی هواداران این تیم از نتایج اخیر پاسخ داد: از هواداران‌مان تشکر می‌کنم. فوتبال است. یک جوری صحبت می‌کنید که ظاهراً نساجی همیشه برای قهرمانی جنگیده، هیچ وقت چنین اتفاقی نبوده و باید واقعیت‌ها را ببینیم باید واقع‌گرا باشیم. 

مطهری در مورد عملکرد داور بازی با پیکان گفت: این بازی سنگین بود و داور هم کار خودش را می‌کرد. اما  نمی‌دانم در فوتبال ما چه داستانی است که اگر داوران یک پنالتی بگیرند دیگر برای این تیم پنالتی نمی‌گیرند. دیده‌ایم در فوتبال اروپا سه پنالتی هم در جریان یک بازی برای تیم‌ها می‌گیرند زیرا کاری برای آنها ندارد. پنالتی دوم نساجی هزار درصدی بود، بازیکن حریف اسپک زد اما واقعاً درک نمی‌کنم چرا داور پنالتی نگرفت. اگر پنالتی را گرفته بود و آن توپ گل می‌شد اکنون برخی دوستان سؤال‌های چالشی نمی‌پرسیدند بلکه یک اتفاق دیگر می‌افتاد. 

وی افزود: من عادت به صحبت کردن در مورد این مسائل ندارم. مقابل پیکان در دور رفت پنالتی نساجی را نگرفتند و بازیکن من را هم اخراج کردند. خیلی جالب بود. امروز هم در زمین خودمان باز هم برای نساجی پنالتی نگرفتند. همین پنالتی شرایط بازی را عوض می‌کرد. در مجموع عملکرد داور بد نبود اما واقعاً این بازی سنگین بود.

سرمربی نساجی اضافه کرد: داور من را توجیه کند. از او خواهش می‌کنم بگوید چرا آن توپ را پنالتی نگرفت. آیا به دلیل گرفتن پنالتی اول، پنالتی نگرفت یا اتفاق دیگری افتاد. از او خواهش می‌کنم دلیل این موضوع را بگوید زیرا خیلی واضح بود. 

مطهری در خصوص اینکه انتظار 60 ساله هواداران نساجی برای آسیایی شدن این تیم محقق شده و آیا قرار است با توجه به خصوصی بودن باشگاه با همین نفرات به لیگ قهرمانان بروند، پاسخ داد: من با باشگاه در مورد قواعد لیگ قهرمانان صحبت کردم. دو دوره تجربه حضور در این مسابقات و حتی صعود به فینال آسیا را دارم. آنجا قواعد فوتبال متفاوت است. تیم‌های بزرگ ما هم در این رقابت‌ها توانایی رقابت ندارند چه برسد به اینکه نساجی بخواهد بدون یارگیری در آن شرکت کند. قواعد فوتبال آسیا متفاوت است. بازیکن خارجی را آزاد کردند و الهلال با گذاشتن 8 بازیکن خارجی درون زمین، تیم‌ها را له می‌کند. النصر نیز همین کار را انجام می‌‌دهد. آنها بازیکنان بزرگی می‌گیرند. نحوه یارگیری‌شان را می‌بینید.

وی افزود:‌ قواعد بازی کردن در آسیا خیلی سخت است همه باید کمک کنند. اینجا فقط شخص رضا حدادیان وجود دارد اما کار کردن واقعاً سخت است. نمی‌دانم چه بگویم حتی اگر بخواهید هزار تومان از جیب‌تان خرج کنید سخت است اما حدادیان نمی‌تواند رقابت کند چه کاری باید انجام بدهد. مسئولان استانی، استاندار و هیأت فوتبال باید پای کار بیایند. آیا در مازندران به این بزرگی یک حامی مالی نباید به نساجی کمک کند؟

سرمربی نساجی اضافه کرد: آقایان فقط از حدادیان توقع نداشته باشید. همه باید یکدل شوند فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینیم اما باید با نگاه کردن به نیمه پر لیوان همه بیایند و کمک کنند. در غیر این صورت شرایط خیلی برای بازی کردن در لیگ قهرمانان سخت خواهد بود. بروید و ببینید چه کسی بازی الهلال و پرسپولیس را برای تیم عربستانی درآورد اگر قرار باشد فقط بازیکنان ایرانی مقابل عربستانی‌ها قرار بگیرند ببینید چه کسی برنده بازی می‌شود؟ اما آنجا بازیکنانی مثل موسی مارگا، گومیس، پریرا که لیگ برتر انگلیس را رها می‌کند و با 10.5 میلیون یورو به الهلال می‌آید کار را درمی‌آورد، آیا من می‌توانم با آنها رقابت کنم؟ 

مطهری در مورد اینکه چه سیاستی وجود دارد تا در مازندران نساجی نتواند از ظرفیت‌های خود استان بهره ببرد، توضیح داد: نساجی چنین حالتی ندارد قبلاً هم می‌دانید اتفاقی بابت جوان‌ها نیفتاد. قبلاً هم می‌بینید اتفاقی بابت جوانان نیفتاده بود اما  اکنون می‌بینید چقدر فضا را مهیا کردم. من اهل شو و خیلی از مسائل نیستم بلکه خیلی رو هستم اما باید به بازیکن جوان به موقع بازی بدهید. اگر به بازیکن جوانی مثل محمد عباسی در زمان مناسب بازی ندهید می‌سوزد. پنج بازیکن را از امیدها به تیم بزرگسالان آوردم. فیلم بازی های‌شان را دیدم. اینگونه نیست که ناگهان بازیکن جوان بیاورید.

وی افزود:‌ همین محمد عمری در پرسپولیس 2-3 سال کنار ما بود اما اکنون شرایط فعلی‌اش را می‌بینید. اینگونه نیست بازیکن را از پایه بیاورید و برای‌تان ستاره شود. باید ابتدا فضای حرفه‌ای را ببینند و بدن‌شان به بدن‌ بزرگترها بخورد. 

سرمربی نساجی اضافه کرد: در بازی قبلی دیدید حسن امدادی را 3-4 دقیقه بازی دادم و اکنون هم او را به لیست آوردم اینها برای تجربه کسب کردن این بازیکن است. سنگین است ناگهان بخواهید او را به ترکیب اصلی بیاورید. الان همه حسن را دوست دارند اما  اگر اتفاقی بیفتد می‌گویند چرا او را در ترکیب گذاشتید. نباید کاری کنیم سرمایه‌های ما بسوزند. می‌دانم چگونه نفرات جوان را بازی بدهم. اگر این پنج بازیکن کنار تیم خوب باشند به زمین هم می‌آیند. 

مطهری گفت: از مربیان امید و پایه‌های نساجی به خاطر زحمات‌شان تشکر می‌کنم. سعی خواهم کرد نفراتی که خوب کار می‌کنند طبق ارتباط با مربیان‌شان به لیست بزرگسال اضافه کنم. اما اینگونه نیست که ناگهان بیایند و بازی کنند.

پایان پیام/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.