پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مصاحبه با رییس آتشنشانی شهرداری کیاسر

به مناسب هفتم مهر روز آتش نشانی گفتگوی کوتاهی داشتیم با جناب رضا یزدانی کیاسری مدیر مرکز اتش نشانی شهر کیاسر و منطقه چهاردانگه

Exif_JPEG_420
0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: به مناسب هفتم مهر روز آتش نشانی گفتگوی کوتاهی داشتیم با جناب رضا یزدانی کیاسری مدیر مرکز اتش نشانی شهر کیاسر و منطقه چهاردانگه 

 
 
سلام و عرض ادب جناب یزدانی. روزتون مبارک، لطفا خودتونو کامل معرفی کنید.
 
سلام علیکم ورحمه الله
 
بنام خدای آتش نشانان و با یاد شهدای مظلوم آتش نشانی
 
رضا یزدانی کیاسری هستم مدیر آتش نشانی شهر داری کیاسر. دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران و در حال حاضر دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد مدیریت
 
 
 
در ابتدا سخنی در رابطه با این روز ارزشمند دارید بفرمایید.
 
این روز بزرگ و عزیزرو به همه همکارانم در جای جای وطن پهناورم ایران اسلامی تبریک و شاد باش عرض می کنم. بویژه به فداکاران و جانبرکفان عرصه عشق و خطر در آتش نشانی کیاسر.
 
 
 
همکاران محترم مرکزتون رو معرفی بفرمایید.
 
همکاران عزیز و ارزشمندم آقایان پرویز یعقوبی، ابراهیم ایمانی و سید احمد آذرخش
 
 
 
به نظر شما چه مشکلاتی گریبانگیر مرکز آتشنشانی کیاسر هست؟
 
آتش نشانی کیاسر همانند همه آتش نشانی های کوچک کشور از مشکلات عدید مالی و نیروی انسانی رنج می بره. به طوری که همکارانم دراین حوزه علاوه بر ارائه خدمت در بخش آتش نشانی و امداد و نجات، در سایر بخش های شهرداری نیز به علت کمبود نیروی انسانی فعالیت دو چندانی دارند. مضاف بر این که آتش نشانی به علت عدم عنایت ویژه در دوره های گذشته، از کمترین امکانات و تجهیزات برخورداره.
 
 
به علت عدم وجود نیروهای تخصصی کافی، به ناچار از همکاران سایر واحدها بویژه حمل و نقل و ماشین آلات و در برخی موارد خدمات شهری برای پیشبرد امور استفاده میشه.
 
 
بضاعت اندک آتش نشانی کیاسر باعث نشده همکارانم در امر کمک رسانی قصور کنند. با عنایت به این که وظیفه قانونی و ذاتی آتش نشانی شهرداری ها ارائه خدمت در حوزه و محدوده شهریه، ولیکن ما بنا به وظیفه نانوشته اخلاقی خودمون رو ملزم به خدمت رسانی به روستاهای بخش وسیع چهاردانگه می دونیم.
 
 
از مسولان و مدیران معزز استانی، شهرستانی و بخش، همچنین نمایندگان دلسوز و پرتلاشمان در مجلس، عاجزانه تقاضامندم نسبت به تجهیز آتش نشانی #کیاسر به خودروهای سنگین و نیمه سنگین اطفایی و همچنین خودروی امداد و نجات اقدام مقتضی به عمل بیارن. خداروشاهد می گیرم گاهی بعلت همین کمبودها شرمسارمردم مظلوم، ولایتمدار، انقلابی و شهید پرور #کیاسر و #چهاردانگه می شیم.
 
 
 
نگاهتون به عملکرد یک ساله اخیرتون چطور بوده؟
 
در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۵ آتش نشانی عملیات های متعددی در سطح منطقه چهاردانگه انجام داده که بیش از ۹۰ درصد ماموریت ها در مناطق روستایی بخش بوده. با توجه به امکانات اندک ما، پاسخگویی به این حجم از درخواست ها کاری صعب و دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن هستش. اونم در بزرگترین منطقه از نظر وسعت در مازندران با حدود ۱۰۰ روستا.
 
 
 
در پایان حرفی کلامی ناگفته باقی مونده بفرمایید.
 
از همین جا از کلیه تلاش ها و ممارست و همکاری شهردار ارزشمند جناب آقای مهندس انتظاری، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و مدیران عزیز شهرداری که درمواقع لزوم یار و مددکار آتش نشانی بوده و هستند صمیمانه سپاسگزارم.
 
 
و در پایان ضمن تشکر از وقتی که در اختیار آتش نشانی قرار دادید باید نکته ای رو به همشهریان گرامیم متذکر بشم، با توجه به آغاز عملیات گاز رسانی به شهر کیاسر و برخی روستاهای منطقه، ضمن رعایت استانداردهای لازم در بحث لوله کشی ها و استفاده از شرکت های دارای تجربه و تخصص و پروانه فعالیت معتبر، پس از نصب نیز، اصول کامل استفاده از تجهیزات و لوازم گاز سوزرو رعایت بفرمایند و حتما در استاندارد بودن لوازم مورد استفاده اطمینان حاصل کنند. آتش نشانی کیاسر نیز در همین راستا آماده همه گونه خدمت مشاوره ای و ایمنی به عزیزان هستش.
 
و من الله التوفیق.
 
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
 
 
سپاس از جناب یزدانی با وجود مامورتی که به شهرستان داشتند وقت گرانقدرشونو در اختیامون قرار دادند. با آرزوی سلامتی و توفقیق روز افزون برای ایشون و همکاران محترمشون.
 
 
امید داریم این گپ کوتاه نقطه شروعی باشه برای بیان مشکلات منطقه به مسولین و راه گشایی باشه برای کمبودها و کاستی ها شهر کیاسر و منطقه ی چهاردانگه.
 
 
تهیه مصاحبه: خانم عاطفه یعقوبی کیاسری
 
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.