پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکل دسترسی کوهنوردان به قله علم کوه با ساخت پل موقت حل شد

0

چهارشنبه هفته پیش براثر افزایش دما و در پی آن ذوب شدن برف‌ها در ارتفاعات بالادست کلاردشت منجر به طغیانی شدن رودخانه سرد آبرود شد که در نتیجه این حادثه پل ” اکاپل ” مسیر دسترسی به قله علم کوه را به طور کامل خراب کرد.

بر اساس گزارش‌های مستند، در سال ۹۰ نیز این پل در جریان سیل تخریب شده بود.

علیرضا ذکائیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که این پل در محدوده شهری قرار دارد بنابر این شهرداری با همکاری دیگر مسئولان ادارات ذیربط از روزهای گذشته سعی کرد تا پیش از آغاز عملیات ساخت پل جایگزین برای حل مشکل تردد افراد کوهنورد پل موقت بسازد.

فرماندار کلاردشت نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که این موضوع با توجه به اهمیت آن در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته و حتی طبق گزارش‌های مستند اعتبار لازم هم برای ساخت پل در این منطقه پیش بینی شده و در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی در حدود ۵۰ هزار نفر در غرب مازندران واقع است و قله علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در قسمت جنوب غربی این شهر قرار دارد.

این قله پس از دماوند دومین قلهٔ مرتفع ایران و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در کشور است.

قله علم کوه از اواخر ماه خرداد تا پایان شهریور هر سال میزبان شمار زیادی از کوهنوردان خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه، چک، آمریکا، اسپانیا و نیز در تمامی فصول سال از استان‌های مختلف کشور است.

۷۰۷۸ /‏۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.