پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکلات دریا در مازندران با اجرایی شدن سازمان عمران سواحل قابل حل است

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،حجت‌الاسلام سیدداود موسوی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در دفتر امام جمعه اظهار کرد: یکی از مشکلات استان بحث مدیریت سواحل بوده زیرا ما با امکانات بخشی داریم یک کار ملی انجام می‌دهیم.

وی افزود: وقتی در این شرایط کرونایی اعلام می‌شود که در سواحل شنا ممنوع است اما جایی به این حرف‌ها عمل نمی شود باید در زمینه‌های امر به معروف و مسئله حجاب و بحث تفرجگاه‌ها بیایم برنامه‌ریزی کنیم و متولیان فرهنگی و اجتماعی استان‌ها بیایند این مباحث را مصوب کنند و باید تولید محتوا در قالب کار مشترک و انتشار آن در فضای مجازی و انجام کار فرهنگی در قالب گروه‌های فرهنگی در جوار سواحل اجرا شود.

موسوی خاطرنشان کرد: طرح سازمان دریا و سواحل اگر تصویب می‌شد امروز هیچ دغدغه‌ای در مورد مباحث ساحل نداشتیم و این امر در سطح ملی هیچ برنامه‌ریزی نشده و اکنون همه باید پای کار بیایند تا این مباحث ساحل جمع شود و نگاه اقتصادی و بهره‌وری اقتصادی از طرح دریا با ید در راستای طرح دریا باشد.

امام جمعه محمودآباد درباره نقش رسانه‌ها عنوان کرد: یکی از ابزارهای عصر نوین رسانه است، رسانه در واقع مهم‌ترین وظیفه‌اش مطالبه‌گری است و اطلاع‌رسانی نیز مهم‌ترین مسئله آن است و مبلغان و محدثان و راویان احادیث صدر اسلام امروزه به یک رسانه تبدیل شدند و کار شما اصحاب رسانه بسیار مهم است زیرا رسانه امروز در کنار دیگر ابزار تبلیغی مانند کتاب و تلویزیون و … می‌تواند مهم‌ترین نقش که ایفا کند بحث مطالبه‌گری به‌حق است.

وی یادآور شد: نقد باعث پر شدن خلاها و مشکلات می شود و در نقد نباید اختلاف‌های سلیقه را در آن دخالت داد.

موسوی درباره نقش و اثر نماز جمعه در این عصر بیان کرد: رسالت امام جمعه یک رسالت حقوقی است و منتسب جریان ولایت در عرصه فرهنگی است و نماز جمعه باید محور وحدت و امام جمعه باید امام وحدت و همدلی باشد و اگر دیدید که امام جمعه به این سو و آن سو می‌رود بدانید که محور اعتدال را زیر پا گذاشته و از راه خود خارج شد و یکی از موضوعات بسیار مهم که معمولا در تیم جدیدی که مقام معظم رهبری برای شورای ائمه جمعه با ریاست حاج آقا علی‌اکبری انتخاب کرد در حکم ایشان بحث جوان محوری بود.

وی تاکید کرد: اگر به جوانان اعتبار دهیم و اعتماد کنیم و به آنها شخصیت دهیم و از آنها در مسؤولیت‌ها استفاده کنیم،می‌توانند کار های خوبی انجام دهند.

خطیب جمعه شهرستان محمودآباد در پاسخ به این سوال که اگر فردا به شما بگویند امام جمعه محمودآباد نیستید چه حسرتی دارید؟ اظهار کرد: ما بارها  از اسم و نام جوان‌ها استفاده کردیم اما در مسؤولیت‌ها از ظرفیت آنها استفاده نکردیم و یکی از دغدغه من مظلومیت جوانان، بیکاری و بی‌حمایتی جوانان است.

موسوی درباره ورود ائمه جمعه به انتصابات مدیران بیان کرد: امام جمعه موفق آن امام جمعه‌ای نیست که در هر حوزه انتصابی ورود کند و هر جامعه‌ای باید برای بخش‌های خود مسؤول انتخاب کند، اما در بحث انتخاب فرماندار باید از امام جمعه نظر گرفته شود چون فرماندار مسؤول ارشد شهرستان است.

وی در پایان گفت: در مسائل سیاسی بنا نیست امام جمعه دخالت کند بلکه باید از همه ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کند و در زمینه انتقاد و مطالبه از مسؤولان شهرستانی به هیچ عنوان من از تریبون نماز جمعه استفاده نمی‌کنم چون نباید آبروی یک فرد مومن را برد اما در دفتر آن‌ها را خواسته و تذکر می‌دهیم.

 /۸۶۰۳۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.