پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشعل گاز در مناطق کوهستانی مازندران روشن شد

گاز رسانی به مناطق کوهستانی و دورافتاده مازندران از مهرماه سا ل ۹۶ همزمان با بهره برداری از طرح بزرگ خط ۴۲ اینچ دامغان – کیاسر – ساری در دستور کار دولت قرار گرفت و حذف مصرف سوخت فسیلی و پایان دادن به برداشت چوب از جنگل برای سوخت از اهداف گازرسانی به این مناطق اعلام شد.

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، “مقدم بیگلریان” سرپرست شرکت گاز مازندران با اظهار این که طرح گازرسانی به 11 روستا در بخش‌ چهاردانگه ساری و یک روستا در بخش هزارجریب شهرستان نکاء به بهره‌برداری رسید، گفت: با گازدار شدن این روستاها و انجام فرایند اشتراک‌پذیری، 510 خانوار روستایی و بیش از یک هزار و 550 واحد مسکونی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه برای پروژه گازرسانی به این روستاها 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است،  اظهار کرد: برای گازرسانی به این روستاها 70 کیلومتر شبکه‌گذاری اجرا و بیش از یک هزار و 400 هزار علمک نصب شده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه هم‌اکنون 99.9 درصد جمعیت شهری و 95 درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردارند گفت: شرکت گاز تمام تلاش خود را برای گازرسانی به روستاهای باقیمانده که قابلیت گازرسانی را دارند، به کار بسته است.

بیگلریان با اشاره به اینکه اکنون گاز طبیعی در شبکه‌های زیرساختی استان به حد کافی وجود دارد و نیاز نیست حتی یک لیتر سوخت فسیلی در بخش های خانگی استان مازندران مصرف شود، ادامه داد: طرح گازرسانی، یک پروژه زیرساختی مهم برای توسعه رفاه و حفاظت از محیط زیست است که شرایط مناسب برای ماندگاری جنگل و محیط زیست را افزایش می‌دهد.

یادآور می شود روستاهایی که اخیرا گازدار شدند شامل؛ کسوت، حاجیکلا، روشن کوه، سادات محله، ششک، کارنام، مزده، کجرستاق، کندس بن، آخورد و کلاکرده از بخش چهاردانگه ساری و روستای ملاخیل هزارجریب نکاء می باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.