پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسری شدن همدلی و جهاد با ویروس کرونا در موکب انصارالحسین(ع) نکا+فیلم و عکس

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ همزمان با سراسر کشور، مهمان ناخوانده ایرانیان در آستانه نوروز شد و گرچه بسیاری از معضلات و مشکلات را ایجاد کرد؛ اما موجب سرایت همدلی در سراسر گیتی و ایران اسلامی شد.

این روزها مقابله با کرونا آحاد مردم را به میدان جهاد کشانده است و همه آمدند تا برای مقابله، پیشگیری و حفظ سلامت خود و دیگران وارد میدان شوند و با همدلی و همراهی این ویروس را شکست دهند و در کنار تلاش سفید پوشان عرصه سلامت از قبیل پرستاران، پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند؛ گره از مشکلی باز کنند.

خدمت به مردم زمان نمی‌شناسد

شرایط کرونایی و تعطیلی فعالیت‌های مختلف از سال گذشته تاکنون بسیاری از فعالیت‌ها را متوقف کرده و یا با کندی مواجه کرده است و از جمله برپایی موکب در اربعین حسینی را تعطیل کرد و از آنجایی که خدمت به مردم زمان نمی‌شناسد؛ جهادگران فعال در موکب انصارالحسین(ع) تکا بی‌وقفه برای مقابله با کرونا وارد عمل شدند و در کنار فعالیت‌ها و وظایفی که برعهده دارند؛ در دوران کرونا برای مقابله با کرونا وارد عمل شدند.

مسؤول موکب انصارالحسین(ع) نکا با اشاره به فعالیت‌های خیران و فعالان این موکب اظهار کرد: از یکسال گذشته تاکنون و در دوران شیوع کرونا، اعزام به عتبات عالیات انجام نشد و با توجه به اینکه پیاده‌روی اربعین هم متوقف شده بود؛ تلاش برای خدمات‌رسانی ادامه داشت و در دوران کرونا فعالیت‌های جهادی با توزیع ماسک، تولید دستکش، ساخت خانه محروم و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان اجرایی شد.

نقی پورقربان به خبرنگار فارس در شهرستان نکا گفت: در رزمایش مواسات همدلی و کمک‌های مومنانه به فرموده رهبری صادقانه وارد کار شدیم و خدمات‌رسانی به مردم ادامه یافت تا در ادامه کارهای جهادی همچنان ثابت قدم باشیم.

 

وی افزود: در آستانه سال نو هم اولین گروه موکب انصارالحسین(ع) ایران اسلامی از نکا با هدف خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت زینب(س) به سوریه اعزام شدند و خدمات‌رسانی ارائه شد.

پورقربان خاطر نشان کرد: استارت کار برای حضور در اربعین حسینی در سال جدید زده شد و در کنار برنامه‌ریزی برای اعزام گروه‌های جهادی موکب جهت اعزام به کربلای معلا در اربعین، اعضای موکب انصارالحسین(ع) نکا به سوریه اعزام و کمک‌رسانی به زائران و مجاوران حرم بی‌بی زینب(س) اجرایی شد و ارسال اقلام و نذورات مردمی مردم شریف و شهیدپرور شهرستان نکا در استان مازندران برای خدمات‌رسانی به مجاوران و زائران حرم مطهر بی‌بی زینب(س) عملیاتی شد.

پورقربان گفت: اولین جلسه کمیته حمل و نقل و ترابری موکب انصارالحسین(ع) در سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای هیات امنا و رانندگان ساعی و زحمتکش با محوریت تمهیدات و پیشنهادات و هماهنگی جهت اعزام به کربلای معلا در اربعین ۱۴۰۰ در مسجد قدس روستای زرندین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.پورقربان یادآور شد: همچنین روزانه ۲ هزار پرس غذا توسط موکب انصارالحسین(ع) نکا در کنار حرم حضرت زینب(س) در همین ایام توزیع شد.

مسؤول موکب انصارالحسین(ع) نکا با اعلام اینکه در عراق و در صحن حضرت زینب در کربلا ساخت و ساز با مجاهدات مهندسان و کارگران ایرانی با رعایت اصول بهداشتی بدون تعطیلی ادامه دارد؛ تصریح کرد: خیران نکایی تامین بخشی از هزینه‌های سفت‌کاری و نازک‌کاری صحن شمالی حضرت زینب(س) در سوریه تقبل کردند.

وی افزود: خیران و خادمان موکب‌های اربعین حسینی از همان روز‌های آغازین انتشار ویروس کووید ۱۹، با تشکیل گروه‌های جهادی و با پشتوانه اعتماد مردم، به مقابله با کرونا پرداختند و در کنار توزیع بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در ساخت خانه محروم فعال وارد عمل شدند.

مسؤول موکب انصارالحسین(ع) نکا با اشاره به ساخت خانه محروم برای افراد نیازمند در دوران اربعین گفت: یکی از وظایف موکب ورود در حوادث غیرمترقبه است که با توجه به عدم برگزاری برنامه پیاده‌روی اربعین تلاش شد تا در ساخت خانه محروم کمک کار محرومان باشیم و در کنار آن راه‌اندازی موکب سلامت و توزیع نان تبرک با قوت اجرایی شد.

تلاش بی وقفه جهادگران موکب انصارالحسین(ع) از پیاده‌روی اربعین تا کرونا

فرمانده بسیج ناحیه نکا هم با اشاره به اعزام موکب انصارالحسین(ع) نکا به عنوان اولین موکب از ایران اسلامی به سوریه و کمک به مجاوران و زائران حضرت زینب(س) اظهار کرد: تلاش بی وقفه جهادگران موکب انصارالحسین(ع) بر کسی پوشیده نیست و از پیاده‌روی اربعین تا کرونا این خادمان در صحنه حاضر هستند و تلاش بی‌وقفه دارند.

“مجیدرضا شعبانی” به خبرنگار فارس گفت: در دورانی شاهد جنگ نابرابر در سوریه بود و دشمنان حرم عمه جان بی بی زینب را مورد حمله قرار دادند و خادمان موکب انصارالحسین(ع) نکا با بر گردن آویختن مدال نوکری اهل بیت(ع) کمک به زائران را رها نکردند.

وی افزود: خادمان موکب انصارالحسین(ع) نکا به نمایندگی از همه مسلمانان و کشورهای منطقه که در یوغ استکبار و کفار قرار دارند؛ نائب‌الزیاره ما در سوریه بودند.

 

 

شعبانی گفت: مردم ما عاشق اهل بیت(ع) هستند و کسانی که اربعین را از نجف تا کربلا پیاده می‌رفتند؛ اگر زمانش برسد حتما دمشق تا زینبیه و حرم رقیه(س) را پیاده می‌روند.

انتهای پیام۸۶۰۰۲/ج/خ




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.