پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرگ پلنگ نر رها شده در طبیعت ساری، در هاله‌ای از ابهام

0

مدیرکل محیط زیست استان مازندران گفت: هنوز مشخص نیست پلنگ نر رها شده در سنه کوه ساری به چه صورتی کشته شده است.

  هفته گذشته خبری با عنوان پلنگ نری که اردیبهشت امسال در طبیعت رها شد، با شلیک دامداری در نکا از پا درآمد در رسانه ها مطرح شد. علت کشته شدن این پلنگ هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با ایسنا در مورد کشته شدن پلنگ در جنگل های روستای سنه کوه ساری که درجنوب شرقی شهرستان ساری در بخش میاندرود دهستان کوهدشت در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شهرسورک قرار دارد، اظهار کرد: پلنگ آسیب دیده مدتی پیش پیدا شد و  پس از نگهداری و التیام در منطقه سنه کوه رها سازی شد.

 وی افزود: پس از مدتی ردیاب پلنگ به همراه جمجمه و چند تکه استخوان بدون گوشت در محدوده سیکا پیدا شد.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران در مورد شایعه کشته شدن پلنگ توسط  یک دامدار با تفنگ  گفت: به این موضوع مظنون هستیم و هنوز مشخص نیست به چه صورتی پلنگ کشته شده باشد. این موضوع توسط دستگاه‌های مربوطه و سازمان محیط زیست در حال بررسی است. پس از مشخص دلیل اصلی این اتفاق، سعی در شناسایی متخلف خواهیم کرد.

ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه علت کشته شدن پلنگ باید به طور دقیق و جدی مورد بررسی قرار گیرد خاطر نشان کرد:کشته شدن پلنگ ممکن است توسط حیوانی از جنس خود و یا انسان اتفاق افتاده باشد؛ همچنین زمان مردن پلنگ  به چند ماه پیش می رسد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.